Metabolizma Hızını Arttıran Öneriler

Metabolizma Hızını Arttıran Öneriler

Öncelikle bazal metabolizma hızı nedir ondan bahsedelim. Bazal Metabolizma Hızı; yemekten 12 saat sonra tam dinlenme anında (hiç bir kas hareketi yapmadan) vücuttaki canlılık olaylarının sürmesi için gereken enerji seviyesidir. Bazal metabolizma canlının yaşına, vücut ağırlığına, cinsiyetine ve çevre faktörlerine göre değişiklik gösterir. Erkeklerde kadınlara göre daha hızlıdır. Kışın daha yavaş, yazın daha hızlıdır. Gençlerde hızlıyken yaşlılarda daha yavaştır. Ayrıca metabolizma hızımız ergenlik ve hamilelik döneminde artar. Bazı durumlarda metabolizmamız yavaşlar. Bilinçsiz uygulanan diyetler, öğün atlamak, ihmal edilen spor ve benzeri durumlar biz farkına varmadan metabolizmamızı yavaşlatır ve kilo almaya başlarız.

1. Az ve sık beslenelim

Çok az yenildiği takdirde, vücut kendini korumak adına depo yağlarını harcamak istemez ve kalori harcamayı azaltır. Depo yağlarını vücudu korumak adına tutar. Bu yüzden ana öğünleri atmamak ve ara öğün yapmak metabolizmamızı canlı tutar.

2. Günün en önemli öğünü; Kahvaltı

Gece uzun süreli bir açlıktan sonra kahvaltı edilmediğinde metabolizmamız yine kendini korumak için enerji harcamayı azaltır. Gün içinde açlığımızı kontrol edebilmek ve ayrıca rutin işlerimizde dikkatimizi toparlayabilmek için ilk öğünümüz olan kahvaltı olmazsa olmazımızdır.

3. Stresi mümkün olduğunda azaltalım

Kronik stresin kilo yaptığı bir gerçektir. Stres, vücutta kortizol hormonunu arttırır. Sonuçta metabolizmamız yavaşlamaya başlar ve yağlar birikir.

4. Protein tüketmeye özen gösterelim

Protein içeren besinlerin tüketimi metabolizmamızın hızlanmasını destekliyor. Çünkü proteinler, doğrudan enerji olarak kullanılmıyor ve sindirimi esnasında metabolik süreçten geçirirken daha çok kalori harcıyor. Fakat fazla protein ise yağ olarak depolanır, böbrek, karaciğer ve kalpte problem oluşturur. Bu nedenle protein tüketirken dikkat etmeli, metabolizmayı hızlandırmak adına da aşırı miktarlara kaçılmamalıdır.

5. Düzenli uyku şart

Metabolizmamız hem düzensiz uykudan hem de aşırı uykudan olumsuz etkilenmektedir. Vücudun kendini uykuda onardığını unutmamalı, gece en geç 00.00’da uyumuş olmalıyız.

6. Baharatlar

Baharat tüketildiği zaman anlık olarak metabolizmayı hızlandırır. Özellikle kırmızıbiber olmak üzere baharatların günlük ortalama bir çorba kaşığı olarak yemeğe eklenmesi metabolizma hızımızı arttırır. Fakat mide problemimiz var ise baharat tüketimine dikkat etmeli unutmamalıyız.

7. Egzersizi alışkanlık haline getirelim

Egzersiz sırasında artan enerji tüketimimiz, egzersiz sonrasında da bir süre devam etmektedir. Bu da bazal metabolizma hızımızı artırır. Egzersizle vücudumuzda yağ dokusu azalırken, kas kitlesi korunmakta ve kilo kaybı olmaktadır.

8. Bol Su tüketmeyi unutmayalım

Vücutta oluşan su kaybı nedeniyle metabolizmamızın hızı yavaşlayabiliyor. Suyu yeterli tüketilmediğimizde, kandaki oksijen dokulara yeteri kadar taşınamıyor, bu yüzden de vücudumuzda yağ yakımı yavaşlıyor. Sağlıklı bir beden ve metabolizma için günde 2-2,5 litre su içmeye özen göstermeliyiz.

9. Kahve

Kahve içerdiği kafein nedeniyle metabolizmamızı hızlandırır. Aşırı tüketiminin olumsuz etkileri olduğu unutulmamalı, tüketilen miktara ve sıklığına dikkat etmelidir. Günlük kahve tüketimimiz 2 fincanı geçmemeli, şekersiz tüketmeye özen göstermeliyiz.

10. Yeşil çay

Yeşil çay kateşin ve kafein içeriği sayesinde metabolizmamızın birkaç saat hızlanmasını sağlamaktadır. Yeşil çay yağ oksidasyonunu arttırmaktadır. Vücudumuzda yağ oksidasyonunun artmasıyla, egzersiz yapıyormuş gibi, depo yağlar enerjiye çevrilerek yakılmaktadır. Yapılan çalışmalar günde 2-3 fincan tüketilen yeşil çayın bel çevresinde incelmesinde de etkisi olduğunu göstermektedir.


Sizi Arayalım


Yılbaşı gecesinde abartılı yiyecek ve içecek tüketiminde bulunduysak neler yapabiliriz?
Kilo artışı ve aniden soğuyan havaları beraberinde getiren kış mevsiminde nasıl besleneceğinizi biliyor musunuz ?
Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet uzmanı Hatice Marangoz Ramazan ayının ardından karşılayacağımız bayramı sağlıklı tercihler yaparak geçirmenizin sağlığınız üzerindeki önemini vurguladı
Diyetisyenimiz Hatice Marangoz'dan yaza nasıl hazırlanmamız gerektiği ile ilgili bir birinden önemli 7 bilgi
Sağlığa olan pek çok faydası nedeniyle su içmenin önemli olduğu her zaman söylenir, ancak bunu ne zaman ve nasıl yapmanız gerektiğini biliyor musunuz?
Yaz ayları yaklaşırken ilk akla gelen şeylerden biri fazla kilolardan kurtulmak oluyor. Ancak kilo verme telaşıyla yapılan yanlış diyetler hem kalıcı bir çözüm vermez hem de ciddi sağlık sorunlarını beraberinde getirebilir.
Kefir, kökeni Kafkaslara dayanan ve ilk kez Türkler tarafından yapılan bir süt grubu içeceği olarak biliniyor. Sütte laktik asit ve etil alkol fermantasyonu gerçekleşmesiyle oluşan kefir, zengin içeriğinden ve bağışıklıktan, hücre yenilenmesine,
Sabah uyandığınızda su içmenin 90 dakika içinde metabolizmayı %24 hızlandırdığı yapılan çalışmalarda kanıtlanmıştır. Güne su ile başlayarak metabolizma hızlanmasına yardımcı olurken aynı zamanda sindirim sisteminizin daha iyi çalışmasına destek olacaktır.
Bağışıklık sisteminizi beslenmenizde yapacağınız değişikliklerle güçlendirin. Bağışıklık sistemi, vücudu hastalıklara karşı koruyan, patojen (bakteri, virüs vb.) ve tümör hücrelerini tanıyıp onları yok eden işleyişlerin tümüdür.
Okul çağı çocukları denilen dönem 6–10 yaş arasıdır. Bu yaş grubu çocuklarda da sağlıklı beslenme ilkeleri esas alınır. Yetişkinler sağlıklı besinleri diyetlerine daha kolay eklerken bu dönemdeki çocuklara sağlıklı besinleri kabul ettirmek zordur.
Gemi adamları oruç tutarken meyve tüketimini kesinlikle atlamamaları gerekmektedir. Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğün tamamlanmalı ve sahur öğünü atlanmamalı.
Galata Tıp Merkezi olarak beslenmenin anne karnından başlayarak yaşam boyu devam ettiğini biliyoruz. Bu yüzden yaşam kalitenizin devamlılığına katkı sağlamak başlıca hedefimizdir. Bu yönde uzman kadromuz çalışmalarıyla size yardımcı olmaya hazırdır.
Hamilelik sonrasında anneler, sağlıklı kilo vermek için yeterli sıvı tüketimine ve yeterli uykuya dikkat edilmesinin yanı sıra düzenli aralıklarla fiziksel aktivitelerini aksatmamaları gerekmektedir. Ayrıca stresten de uzak durmaları önerilmektedir.
Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerekir. Dikkat edilmesi gereken en önemli şey ise sıvı tüketimidir.
Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Kliniği olarak yaz aylarına yaklaşırken bu aylarda ‘Beslenmemizde nelere dikkat etmeliyiz? Hangi besinlerden uzak durmalıyız? Öğünlerimizi nasıl planlamalıyız?’ gibi merak edilen soruları sizler için yanıtladık.
Galata Tıp Merkezi olarak danışanlarımızın gebelik sürecini en iyi şekilde geçirmelerini ve hem gebelikte hem de gebelik sonrasında yeterli ve dengeli beslenmelerini sağlayıp, beslenmeyle ilgili her hangi bir sağlık sorunun oluşmamasına yardımcı oluyoruz.
İnsanın, sağlıklı büyüme ve gelişmesi, sağlıklı ve üretken olarak hayat kalitesini artırması için besin öğelerinin her birinden günlük ne kadar alınması gerektiği belirlenmiştir.Bu öğelerin birinin eksikliği veya fazlalığı durumunda büyüme engellenir.
Mevsim geçiş dönemlerinde değişen hava şartları insan sağlığını ve hayat temposunu etkilemektedir. Bahar yorgunluğu; kış aylarında yavaşlamış olan metabolizmanın baharın gelmesiyle birlikte bu değişime ayak uyduramamasından kaynaklanır.
Galata Tıp Merkezi

info@galatatip.com.tr

En Üst .