Kısaca Meyvelerin Yararları

Kısaca Meyvelerin Yararları
Mango
  • Mango A,C,E ve bir çok B vitamini yönünden zengindir. ( B1,B2,B3,B6,B9 ).
  • Kalsiyum, magnezyum,potasyum,fosfor içeriği yüksektir.
  • Lif içeriği yüksektir.
  • Bir çok antioksidan madde içerir.( gallik asit, quercetin, kaempferol, beta karoten gibi )

Mango içerdiği vitaminler ve fitokimyasallar sayesinde güçlü bir antioksidandır. Bu nedenle bağışıklık sistemini güçlendirir ve antioksidan özelliği olması sayesinde kolon, meme, prostat kanseri gibi bir çok kanser türüne karşı koruyucudur. İçerdiği yüksek lif sayesinde kabızlığı önlemeye yardımcıdır. C vitaminli ve lifli içeriği sayesinde kötü kolesterolü ( LDL ) düşürür, kalp ve damar hastalıklarına karşı, karaciğer hastalıklarına karşı koruyucudur. İçerdiğindeki potasyum sayesinde kan basıncını dengeler.

Portakal
  • C ve B vitaminlerini içerir. ( B1,B2,B3,B5,B6,B9 )
  • Kalsiyum, demir,magnezyum,fosfor,potasyum,çinko içerir.
  • Karotenoid ve lif içeriği yüksektir.

C vitamini içeriği yönünden oldukça zengin bir besindir. Bu sayede antioksidan özellik gösteren portakal bir çok kanser türüne karşı koruyucudur. İçerdiği c vitamini, yüksek lif, antioksidan hesperidin sayesinde kötü kolesterolü düşürücü ( LDL ) özelliği vardır. Ayrıca antikanserojen özellik taşıyan limonen içerir. Limonen enerji seviyesini yükselten doğal şeker içerir. Tüm bu içeriği sayesinde kalp damar hastalıklarına, pek çok kanser türüne karşı, kabızlığa karşı koruyucu etki gösterir ve sağlıklı cilt gelişimi sağlar.

Muz
  • A,C,E ve B ( B1,B2,B3,B5,B6) vitaminlerini içerir.
  • Potasyum, magnezyum, demir, kalsiyum, fosfor,sodyum,iyot ,çinko, bakır, maganez,selenyum ve lif içerir.

Muz içerdiği yüksek potasyum sayesinde kan basıncını dengeler, kalp ve damar sağlığını korur. İçeriğinde ki potasyum ve sodyum vücut sıvı ve elektrolit dengesini oluşturarak sinir sistemi ve kas fonksiyonlarının sağlıklı gelişimini sağlar. Bağırsakta iyi huylu bakterilerin oluşumunu sağlayarak sindirime yardımcı olur ayrıca sindirim sırasında besinlerde bulunan kalsiyumdan daha fazla yararlanmamızı sağlar. Bu sayede kemik sağlığının korunmasına yardımcı olur. Muz serotonine dönüştürülen triptofan içerir. Bu sayede adet öncesi dönemlerde, depresyon varlığında ve uyku öncesinde vücudun rahatlamasını sağlar.

Ananas
  • A,C,K ve B vitaminleri ( B1,B2,B3,B6, B9 ) içerir.
  • Kalsiyum, demir, magnezyum, fosfor, potasyum,çinko,bakır içerir.
  • Manganez ve lif içeriği yüksektir.
  • Bromelain içerir.

Ananas içerdiği yüksek C vitamini sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirir ve oluşan serbest radikallere karşı vücudumuzu korur. İçerisinde ki manganez pek çok enzimatik reaksiyonda, enerji üretiminde ve antioksidan savunma sisteminde gerekli olan bir mineraldir. İçerdiği bromelain ananasın önemini arttırmaktadır. Bromelain vücuttaki iltihaplanmayı azaltır. Bu sayede ödem,sinüzit, gut hastalığı, iltihabi hastalıklarda, yaralanmalar ve burkulmalarda iyileşme süresini destekler. Bromelain enzimi proteinleri sindirici etkiye sahiptir. Bu sayede bromelain enzimi yağların sindirimi sırasında kullanılan lipaz enzimi ile birlikte çalışarak gıdalar yoluyla alınan yağın vücutta birikmesini önleyerek kilo kaybına katkı sağlar.

Elma
  • A,C,E,K ve B vitaminlerini( B5,B6,B9 ) içerir.
  • Kalsiyum, demir, magnezyum, potasyum, manganez minerallerini içerir.
  • Lif,flovonoid ve malik asit içerir.

Elma, malik asitin en zengin kaynaklarından biridir. Malik asit enerji üretimi dışında; kasların yorgunluktan korur, romatizma ve eklem ağrılarını hafifletir, bazı metallerin vücudumuza olan toksik etkilerini azaltır, ağız sağlığını korur, cildin sıkı ve pürüzsüz görünmesini sağlar. Elma içerdiği antioksidanlarla bağışıklık sistemini güçlendirir ve bir çok kanser türüne karşı koruyucudur. İçerdiği lif sayesinde kabızlık gibi bağırsak problemlerine karşı önleyicidir. Yüksek oranda su içermesi sayesinde vücudun su dengesini sağlamaya yardımcı olur. Bir flovonoid olan kuersetin elma kabuğunda yoğun olarak bulunur. Kuersetin kanser hücrelerinin çoğalmasını önler, kolesterolü düşürerek kalp damar sağlığını korur ve kardio vasküler hastalıların oluşumunu engeller ve ayrıca bağışıklık sistemini güçlendirerek vücudu tehlikeli bakteri ve virüslere karşı da korur.

Kivi
  • A,C,E ve B vitaminlerini ( B2,B3,B6 ) içerir.
  • Potasyum, magnezyum, sodyum, kalsiyum, demir, bakır minerallerini içerir.
  • Antioksidan maddeler içerir ve lif içeriği yüksektir.

İçerdiği antioksidanlar sayesinde karaciğer, mide, kolon kanseri gibi bir çok kanser türüne karşı koruyucudur, bağışıklık sistemini güçlendirir. Yüksek oran da C vitamini içeren kivi kolesterolü düşürür, kalp ve damar sağlığını korur, eklem iltihabı hastalıklarına karşı koruyucudur. İçerdiği potasyum sayesinde yüksek kan basıncına karşı, uykusuzluğa, yorgunluğa ve bir çok rahatsızlığa karşı koruyucudur. İçerdiği yüksek lif sayesinde sindirim sistemini korur,kabızlığı giderir, kan şekerini dengede tutar. Ayrıca kivi strese karşı korur ve depresyon önleyicidir.


Sizi Arayalım


Yılbaşı gecesinde abartılı yiyecek ve içecek tüketiminde bulunduysak neler yapabiliriz?
Kilo artışı ve aniden soğuyan havaları beraberinde getiren kış mevsiminde nasıl besleneceğinizi biliyor musunuz ?
Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet uzmanı Hatice Marangoz Ramazan ayının ardından karşılayacağımız bayramı sağlıklı tercihler yaparak geçirmenizin sağlığınız üzerindeki önemini vurguladı
Diyetisyenimiz Hatice Marangoz'dan yaza nasıl hazırlanmamız gerektiği ile ilgili bir birinden önemli 7 bilgi
Sağlığa olan pek çok faydası nedeniyle su içmenin önemli olduğu her zaman söylenir, ancak bunu ne zaman ve nasıl yapmanız gerektiğini biliyor musunuz?
Yaz ayları yaklaşırken ilk akla gelen şeylerden biri fazla kilolardan kurtulmak oluyor. Ancak kilo verme telaşıyla yapılan yanlış diyetler hem kalıcı bir çözüm vermez hem de ciddi sağlık sorunlarını beraberinde getirebilir.
Kefir, kökeni Kafkaslara dayanan ve ilk kez Türkler tarafından yapılan bir süt grubu içeceği olarak biliniyor. Sütte laktik asit ve etil alkol fermantasyonu gerçekleşmesiyle oluşan kefir, zengin içeriğinden ve bağışıklıktan, hücre yenilenmesine,
Sabah uyandığınızda su içmenin 90 dakika içinde metabolizmayı %24 hızlandırdığı yapılan çalışmalarda kanıtlanmıştır. Güne su ile başlayarak metabolizma hızlanmasına yardımcı olurken aynı zamanda sindirim sisteminizin daha iyi çalışmasına destek olacaktır.
Bağışıklık sisteminizi beslenmenizde yapacağınız değişikliklerle güçlendirin. Bağışıklık sistemi, vücudu hastalıklara karşı koruyan, patojen (bakteri, virüs vb.) ve tümör hücrelerini tanıyıp onları yok eden işleyişlerin tümüdür.
Okul çağı çocukları denilen dönem 6–10 yaş arasıdır. Bu yaş grubu çocuklarda da sağlıklı beslenme ilkeleri esas alınır. Yetişkinler sağlıklı besinleri diyetlerine daha kolay eklerken bu dönemdeki çocuklara sağlıklı besinleri kabul ettirmek zordur.
Gemi adamları oruç tutarken meyve tüketimini kesinlikle atlamamaları gerekmektedir. Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğün tamamlanmalı ve sahur öğünü atlanmamalı.
Galata Tıp Merkezi olarak beslenmenin anne karnından başlayarak yaşam boyu devam ettiğini biliyoruz. Bu yüzden yaşam kalitenizin devamlılığına katkı sağlamak başlıca hedefimizdir. Bu yönde uzman kadromuz çalışmalarıyla size yardımcı olmaya hazırdır.
Hamilelik sonrasında anneler, sağlıklı kilo vermek için yeterli sıvı tüketimine ve yeterli uykuya dikkat edilmesinin yanı sıra düzenli aralıklarla fiziksel aktivitelerini aksatmamaları gerekmektedir. Ayrıca stresten de uzak durmaları önerilmektedir.
Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerekir. Dikkat edilmesi gereken en önemli şey ise sıvı tüketimidir.
Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Kliniği olarak yaz aylarına yaklaşırken bu aylarda ‘Beslenmemizde nelere dikkat etmeliyiz? Hangi besinlerden uzak durmalıyız? Öğünlerimizi nasıl planlamalıyız?’ gibi merak edilen soruları sizler için yanıtladık.
Galata Tıp Merkezi olarak danışanlarımızın gebelik sürecini en iyi şekilde geçirmelerini ve hem gebelikte hem de gebelik sonrasında yeterli ve dengeli beslenmelerini sağlayıp, beslenmeyle ilgili her hangi bir sağlık sorunun oluşmamasına yardımcı oluyoruz.
İnsanın, sağlıklı büyüme ve gelişmesi, sağlıklı ve üretken olarak hayat kalitesini artırması için besin öğelerinin her birinden günlük ne kadar alınması gerektiği belirlenmiştir.Bu öğelerin birinin eksikliği veya fazlalığı durumunda büyüme engellenir.
Mevsim geçiş dönemlerinde değişen hava şartları insan sağlığını ve hayat temposunu etkilemektedir. Bahar yorgunluğu; kış aylarında yavaşlamış olan metabolizmanın baharın gelmesiyle birlikte bu değişime ayak uyduramamasından kaynaklanır.
Galata Tıp Merkezi

info@galatatip.com.tr

En Üst .