Su Hayattır

Su Hayattır

Sağlığa olan pek çok faydası nedeniyle su içmenin önemli olduğu her zaman söylenir, ancak bunu ne zaman ve nasıl yapmanız gerektiğini biliyor musunuz?

Kahvaltıdan Önce Kesinlikle Gereklidir

Kahvaltıdan önce bir veya iki bardak su içmek metabolizmanızı hızlandırır, sindirim yollarında birikmiş toksinleri temizler ve organlarınızı çalışmaya başlamaları için uyarır.

Ayrıca ılık veya sıcak suya limonun suyunu eklerseniz, bağırsaklarınız harekete geçer. Kabızlık sorununun önüne geçilebilirsiniz.

 

Aç Mısınız? Susuz Mu?

Açlık hissettiğinizde aslında susamış olduğunuzu biliyor musunuz? Bazen vücudumuzun bize gönderdiği sinyalleri doğru yorumlayamayabiliriz. Bu nedenle fizyolojik olarak aç mısınız ? Anlamanız için size çok basit tek bir önerimiz olacak: Her açlık hissi hissettiğinizde bir bardak su için. Eğer birkaç dakika sonra hala açlık hissediyorsanız, yemek yiyebilirsiniz. Pek çok kez açlığınızın yok olmasına çok şaşıracaksınız! Ve aç değil, vücudunuzu susuz bırakmış olduğunuzu anlayacaksınız.

 

Porsiyon Küçülebilmek İçin Yemeklerden Yarım Saat Önce Su

Eğer yemeklerden yarım saat önce bir bardak su içerseniz, yemek sırasındaki susuzluğu önlemekle kalmayacak, aşırı miktarda yemenizi önleyecek olan doygunluk hissi de verecektir.

 

Yemek Yerken Fazla Su İçmeyin

Gün içerisinde yeterli su tüketimi önemlidir. Fakat yemek sırasında su içmekten kaçınmalısınız çünkü su mide salgılarıyla etkileşime girer, bu da sindirimi kötüleştirebilir, midenizde rahatsızlık hisse meydana getirebilir.Su içiminiz genellikle ara öğünlerde ve ana öğünlerden yarım saat önce olmalıdır.

 

Tek Seferde Çok Miktarda Su Tüketmeyin

Gün boyunca yeterli su tüketimi için aralıklarla 1-2 bardak şeklinde içilmesi ideal olacaktır. Tek seferde su içimi sizi ve midenizi rahatsız edecektir. Bu durumdan kaçınınız.

Su Nasıl Oolmalı Soğuk Mu, Sıcak Mı, Ilık Mı?

Ilık su içmeniz sindirim için gerekli doğal ısıya yakın olacaktır tercihiniz ılık sudan yana olmalı. soğuk su içmek, sindirim için gerekli olan doğal ısıyı değiştirerek sindirim sistemini etkileyebilir.

 

Ne Kadar Su  İçmeliyim?

Bir buçuk litre? İki litre? Siz kendi vücudunuzu dinlemeyi öğrenene dek kesin bir rakamdan söz edilemez. Yazın terleme sonucu olan kayıplar sebebiyle ihtiyaç duyduğunuz miktarla, kışın ihtiyaç duyduğunuz miktar farklıdır, aynı şekilde çok terleyen bir kişinin terlemeyen birisine göre veya  vejeteryanların hayvansal proteinlerle beslenen insanlara kıyasla su ihtiyacı farklıdır. Fakat ideal rakam ortalama olarak kilogram başına alınan 30-40 ml sudur.

Başlangıçta bu miktarda suyu içmek zor gelebilir, ama bir kez başladığınızda ve vücudunuzu alıştırdığınızda, vücudunuzun sizden ihtiyacı olan su miktarını talep ettiğini göreceksiniz.

 

Eğer Su İçmek Zor Geliyorsa Ve Bu Yüzden İçmekten Kaçıyorsanız.

Su içmek pek çok kişi için zordur. Tüketimi arttırmak adına çok basit bir püf nokta, suya biraz taze limon suyu veya sevdiğiniz, aromalı meyveleri aynı şekilde tarçın, karanfil ekleyerek suyun tadını biraz daha farklı hale getirebilirsiniz.

 


Sizi Arayalım


Yılbaşı gecesinde abartılı yiyecek ve içecek tüketiminde bulunduysak neler yapabiliriz?
Kilo artışı ve aniden soğuyan havaları beraberinde getiren kış mevsiminde nasıl besleneceğinizi biliyor musunuz ?
Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet uzmanı Hatice Marangoz Ramazan ayının ardından karşılayacağımız bayramı sağlıklı tercihler yaparak geçirmenizin sağlığınız üzerindeki önemini vurguladı
Diyetisyenimiz Hatice Marangoz'dan yaza nasıl hazırlanmamız gerektiği ile ilgili bir birinden önemli 7 bilgi
Yaz ayları yaklaşırken ilk akla gelen şeylerden biri fazla kilolardan kurtulmak oluyor. Ancak kilo verme telaşıyla yapılan yanlış diyetler hem kalıcı bir çözüm vermez hem de ciddi sağlık sorunlarını beraberinde getirebilir.
Kefir, kökeni Kafkaslara dayanan ve ilk kez Türkler tarafından yapılan bir süt grubu içeceği olarak biliniyor. Sütte laktik asit ve etil alkol fermantasyonu gerçekleşmesiyle oluşan kefir, zengin içeriğinden ve bağışıklıktan, hücre yenilenmesine,
Sabah uyandığınızda su içmenin 90 dakika içinde metabolizmayı %24 hızlandırdığı yapılan çalışmalarda kanıtlanmıştır. Güne su ile başlayarak metabolizma hızlanmasına yardımcı olurken aynı zamanda sindirim sisteminizin daha iyi çalışmasına destek olacaktır.
Bağışıklık sisteminizi beslenmenizde yapacağınız değişikliklerle güçlendirin. Bağışıklık sistemi, vücudu hastalıklara karşı koruyan, patojen (bakteri, virüs vb.) ve tümör hücrelerini tanıyıp onları yok eden işleyişlerin tümüdür.
Okul çağı çocukları denilen dönem 6–10 yaş arasıdır. Bu yaş grubu çocuklarda da sağlıklı beslenme ilkeleri esas alınır. Yetişkinler sağlıklı besinleri diyetlerine daha kolay eklerken bu dönemdeki çocuklara sağlıklı besinleri kabul ettirmek zordur.
Gemi adamları oruç tutarken meyve tüketimini kesinlikle atlamamaları gerekmektedir. Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğün tamamlanmalı ve sahur öğünü atlanmamalı.
Galata Tıp Merkezi olarak beslenmenin anne karnından başlayarak yaşam boyu devam ettiğini biliyoruz. Bu yüzden yaşam kalitenizin devamlılığına katkı sağlamak başlıca hedefimizdir. Bu yönde uzman kadromuz çalışmalarıyla size yardımcı olmaya hazırdır.
Hamilelik sonrasında anneler, sağlıklı kilo vermek için yeterli sıvı tüketimine ve yeterli uykuya dikkat edilmesinin yanı sıra düzenli aralıklarla fiziksel aktivitelerini aksatmamaları gerekmektedir. Ayrıca stresten de uzak durmaları önerilmektedir.
Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerekir. Dikkat edilmesi gereken en önemli şey ise sıvı tüketimidir.
Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Kliniği olarak yaz aylarına yaklaşırken bu aylarda ‘Beslenmemizde nelere dikkat etmeliyiz? Hangi besinlerden uzak durmalıyız? Öğünlerimizi nasıl planlamalıyız?’ gibi merak edilen soruları sizler için yanıtladık.
Galata Tıp Merkezi olarak danışanlarımızın gebelik sürecini en iyi şekilde geçirmelerini ve hem gebelikte hem de gebelik sonrasında yeterli ve dengeli beslenmelerini sağlayıp, beslenmeyle ilgili her hangi bir sağlık sorunun oluşmamasına yardımcı oluyoruz.
İnsanın, sağlıklı büyüme ve gelişmesi, sağlıklı ve üretken olarak hayat kalitesini artırması için besin öğelerinin her birinden günlük ne kadar alınması gerektiği belirlenmiştir.Bu öğelerin birinin eksikliği veya fazlalığı durumunda büyüme engellenir.
Mevsim geçiş dönemlerinde değişen hava şartları insan sağlığını ve hayat temposunu etkilemektedir. Bahar yorgunluğu; kış aylarında yavaşlamış olan metabolizmanın baharın gelmesiyle birlikte bu değişime ayak uyduramamasından kaynaklanır.
Kişiye özel beslenme olmaksızın yapılan zayıflama diyetleri sadece zaman kaybettirir. Kişinin tüm analizleri göz önünde bulundurularak en doğru beslenme modelini belirleyip kişinin daha enerji ve daha fit bir görünüme sahip olması sağlanır.
Galata Tıp Merkezi

info@galatatip.com.tr

En Üst .