Ramazanda Verdiğiniz Kiloları Bayramda Geri Almayın

Ramazanda  Verdiğiniz Kiloları Bayramda Geri Almayın

Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet uzmanı Hatice Marangoz Ramazan ayının ardından karşılayacağımız bayramı sağlıklı tercihler yaparak geçirmenizin sağlığınız üzerindeki önemini vurguladı. Ramazan boyunca sahur ve iftar için diyetisyenler tarafından verilen önerileri dikkate alarak verdiğiniz kiloların kalıcı olması ve bayramda bu kiloların geri alınmaması, değişen vücut metabolizmasının ve yeme düzeninin eskiye adapte olması için bayramda nelere dikkat edilmesi gerektiğini anlattı.

Sahur, iftar derken ramazan ayı sona eriyor. Ramazanda 2-3 öğün şeklinde beslenmenin yerini eski beslenme düzeniniz olan 5-6 öğünler alacak. Geçişin aşama aşama ve sağlıklı tercihler ile olması sizleri yaşanacak sağlık sorunlarından koruyacaktır. Ve bu geçişin başlangıcı ramazan bayramında olacağından bayramda beslenme hatalardan kaçınılmalıdır. Uzun açlık süresinin ardından yenecek ağır yiyecekler gastrointestinal sistemde rahatsızlık oluşturur ve ramazan boyunca yavaşlayan metabolizmaya ağır yiyecekler ile yüklenildiği zaman kilo almak kaçınılmaz olur. Tüm bu olumsuzlukların yaşanmaması ve sağlıklı beslenerek geçirilen ramazanın ardından verilen kiloların kalıcı olması için neler yapılması gerekiyor? Gelin bakalım…

Bayrama güzel bir sabah kahvaltısı ile başlayın:

Ramazan boyunca öğün sayısı azaldığı için bayram kahvaltıları atlanabiliyor veya tam tersi kızartmaların, böreklerin, açmaların, şarküteri ürünlerinin olduğu ağır kahvaltılar yapılabiliyor. Fakat olması gereken ikisi de değildir. Yavaşlayan metabolizmanızı harekete geçirecek öğün yapılacak sağlıklı kahvaltıdır. Kahvaltıda peynir çeşitleri, yumurta, zeytin, mevsim sebzeleri veya bunları kullanarak yapabileceğiniz omlet, menemen alternatifi ile yanında tam tahıllı ekmek grubu veya ölçülü tüketilecek simit de hafif ve güzel bir tercih olacaktır.

Bol su içmeyi ihmal etmeyin!

Ramazan boyunca iftardan sahura kadar 1,5 – 2 litre su tüketmeye özen gösterebildiyseniz ne mutlu size. Ramazan bayramı boyunca ve sonrasında da aynı özeni göstermeniz sağlığınız açısından çok önemlidir. Bireylerin su ihtiyacı kişiden kişiye değişiklik gösterdiğinden, ortalama olarak kilogram başına 30-40 ml su tüketimi sağlıklı olacaktır. Ramazan süresince yeterli su tüketemediyseniz özellikle de bu sıcak havalarda vücudunuzun su ihtiyacını karşılaması için bol su içmeniz gerekmektedir. Su tüketimi aynı zamanda metabolizmanızın hızlanmasına destek olurken, yetersiz sıvı alımına bağlı oluşabilen rahatsızlıkların önüne geçmektedir.

 

Çay, kahve tüketimine dikkat!

Gün içerisinde, ziyaretlerde fazla tüketilen çay ve kahve yoğun kafeinden dolayı uykusuzluk, çarpıntı gibi birçok sağlık sorununu beraberinde getirirken, diüretik etkisinden dolayı vücuttan fazla sıvı atılımı yapmaktadır. Tüketeceğiniz çaylar açık, şekersiz olmalı ve gün içerisinde 3-4 çay bardağını geçmemelidir, çayları ikram edilen yiyeceklerin yanında tercih etmenizin, tüketeceğiniz miktarı azaltacağını hatırlatmakta yarar var. Kahveyi ise günde 1-2 fincan kafeinsiz veya az kahve ile hazırlananmış olarak içebilirsiniz. Çay ve kahveye alternatif olarak günde 1-2 fincan bitki çayı da içilebilir, böylelikle metabolizmanıza destek vermiş olursunuz.

Tükettiğiniz miktarları not alın!

Bireylerin besin tüketim kaydı alması hem kilo verirken hem de verilen kiloların kontrolünde gün içerisinde neler yaptıklarını görmeleri ve dikkatli olmaları konusunda yarar sağlamaktadır. Bayram ile seçenekleri artan sofralarda miktar ve tüketimin kontrol mekanizmasının tüm ısrarlara rağmen sizde olmasını sağlamak için tüketim kaydı tutmanız önemlidir. Böylelikle gün boyunca neler tükettiğinizi görüp bayram sonrasında yapılacak tartıda sürpriz ile karşılaşmamış olursunuz!

İkramların çeşitlerini değiştirebilirsiniz!

Bayramlarda şekerlemelerin, çikolataların, lokumların ikram edilmesi geleneğimizdir. Geleneğini hiç bozmadan içeriğini değiştirebilir, sağlıklı hale getirebilirsiniz. Nasıl mı ? Gün içerisinde vücuda çok fazla şeker yüklememek ve bu ikramları sağlıkla tercihler haline getirmek adına misafirlerinize kuru meyveler ve kuru yemişler sunabilirsiniz. Böylelikle vitamin ve mineral içeriği zengin ikramlarınız olacaktır. Unutulmaması gereken sağlıklı tercihler olsa da miktar kontrolünün yapılmasıdır. Kuru meyvelerin tüketiminin adet olarak 1-2 veya avuç içini geçmemesi, aynı şekilde az miktarda yüksek kalori içeren kuru yemişlerin de kendi avuç içiniz kadar tüketilmesi kilo kontrolü için önemlidir.

Ağır şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlıları tercih edin!

Ramazan bitti istediğim her şeyi yiyebilirim düşüncesi yanlış ve bir o kadar sağlıksızdır. Bir aylık oruç tutmanın ardından gelen bayramda tüketilen ağır, şerbetli, kızartmalı tatlılar sağlığınız açısından risk oluşturacaktır. Rahatsızlıkların yaşanmaması için tercihinizi sütlü, meyveli tatlılar veya dondurma yönünde kullanabilirsiniz.

Öğün atlamayın veya ana öğünlerinizi geçiştirmeyin!

Ramazanda azalan öğün sayısı ile beraber iftar saatlerinde tüketilen besinlerin olması bayramda da devam edebiliyor. Ramazan öncesi düzene geçişi sağlayabilmek adına ana öğünleri ve yapılacak ara öğünleri atlamamanız sağlık için önem arz etmektedir. Yapılan hataların en başında ziyaretlerde ikram edilen böreklerin, tatlıların öğün olarak kabul edilmesi geliyor. Bu yanlışlıklar ile kan şekerinde hızlı oynamalar ve daha çabuk acıkmalar, sonrasında yeniden beslenme haliyle fazla kalori alımı gerçekleşiyor. Bu durum sağlık sorunlarına ve bayram kilolarına davetiye çıkarıyor. Kahvaltı ile başlayacağınız günü hafif ara öğünler ile devam etmeniz bayram ziyaretlerinde tüketilecek miktarı azaltacaktır. Yapılacak ana, ara öğünlerde muhakkak salata ve meyvenin bulunması günlük yeterli posa almanızı sağlayacak, yaşanabilen kabızlık sorunlarının giderilmesi adına kurtarıcı olacaktır.

 

Fiziksel aktivite şart!

Sağlıklı yaşamın olmazsa olmazlarından birisi yapılan fiziksel aktivitedir. Günlük yaşantınızda olduğu gibi bayramda da hareket etmeye özen gösterin. Araç kullanmaktan ziyade ziyaretlere yürüyerek gitmek, gün içerisinden fazla adın atmanızı sağlayacaktır. Akşamüstü yapılacak 30-45 dakikalık tempolu yürüyüş aynı zamanda metabolizma hızına olumlu etki yapacaktır. Gün içerisinde yediklerinize dikkat edemediyseniz, fazladan yapılacak 1 saatlik yürüyüş bayram kilolarının kalıcı olmasına engel olacaktır.

 Şimdiden sevdikleriniz ile beraber sağlıklı, bol hareketli bir bayram dilerim.


Sizi Arayalım


Yılbaşı gecesinde abartılı yiyecek ve içecek tüketiminde bulunduysak neler yapabiliriz?
Kilo artışı ve aniden soğuyan havaları beraberinde getiren kış mevsiminde nasıl besleneceğinizi biliyor musunuz ?
Diyetisyenimiz Hatice Marangoz'dan yaza nasıl hazırlanmamız gerektiği ile ilgili bir birinden önemli 7 bilgi
Sağlığa olan pek çok faydası nedeniyle su içmenin önemli olduğu her zaman söylenir, ancak bunu ne zaman ve nasıl yapmanız gerektiğini biliyor musunuz?
Yaz ayları yaklaşırken ilk akla gelen şeylerden biri fazla kilolardan kurtulmak oluyor. Ancak kilo verme telaşıyla yapılan yanlış diyetler hem kalıcı bir çözüm vermez hem de ciddi sağlık sorunlarını beraberinde getirebilir.
Kefir, kökeni Kafkaslara dayanan ve ilk kez Türkler tarafından yapılan bir süt grubu içeceği olarak biliniyor. Sütte laktik asit ve etil alkol fermantasyonu gerçekleşmesiyle oluşan kefir, zengin içeriğinden ve bağışıklıktan, hücre yenilenmesine,
Sabah uyandığınızda su içmenin 90 dakika içinde metabolizmayı %24 hızlandırdığı yapılan çalışmalarda kanıtlanmıştır. Güne su ile başlayarak metabolizma hızlanmasına yardımcı olurken aynı zamanda sindirim sisteminizin daha iyi çalışmasına destek olacaktır.
Bağışıklık sisteminizi beslenmenizde yapacağınız değişikliklerle güçlendirin. Bağışıklık sistemi, vücudu hastalıklara karşı koruyan, patojen (bakteri, virüs vb.) ve tümör hücrelerini tanıyıp onları yok eden işleyişlerin tümüdür.
Okul çağı çocukları denilen dönem 6–10 yaş arasıdır. Bu yaş grubu çocuklarda da sağlıklı beslenme ilkeleri esas alınır. Yetişkinler sağlıklı besinleri diyetlerine daha kolay eklerken bu dönemdeki çocuklara sağlıklı besinleri kabul ettirmek zordur.
Gemi adamları oruç tutarken meyve tüketimini kesinlikle atlamamaları gerekmektedir. Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğün tamamlanmalı ve sahur öğünü atlanmamalı.
Galata Tıp Merkezi olarak beslenmenin anne karnından başlayarak yaşam boyu devam ettiğini biliyoruz. Bu yüzden yaşam kalitenizin devamlılığına katkı sağlamak başlıca hedefimizdir. Bu yönde uzman kadromuz çalışmalarıyla size yardımcı olmaya hazırdır.
Hamilelik sonrasında anneler, sağlıklı kilo vermek için yeterli sıvı tüketimine ve yeterli uykuya dikkat edilmesinin yanı sıra düzenli aralıklarla fiziksel aktivitelerini aksatmamaları gerekmektedir. Ayrıca stresten de uzak durmaları önerilmektedir.
Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerekir. Dikkat edilmesi gereken en önemli şey ise sıvı tüketimidir.
Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Kliniği olarak yaz aylarına yaklaşırken bu aylarda ‘Beslenmemizde nelere dikkat etmeliyiz? Hangi besinlerden uzak durmalıyız? Öğünlerimizi nasıl planlamalıyız?’ gibi merak edilen soruları sizler için yanıtladık.
Galata Tıp Merkezi olarak danışanlarımızın gebelik sürecini en iyi şekilde geçirmelerini ve hem gebelikte hem de gebelik sonrasında yeterli ve dengeli beslenmelerini sağlayıp, beslenmeyle ilgili her hangi bir sağlık sorunun oluşmamasına yardımcı oluyoruz.
İnsanın, sağlıklı büyüme ve gelişmesi, sağlıklı ve üretken olarak hayat kalitesini artırması için besin öğelerinin her birinden günlük ne kadar alınması gerektiği belirlenmiştir.Bu öğelerin birinin eksikliği veya fazlalığı durumunda büyüme engellenir.
Mevsim geçiş dönemlerinde değişen hava şartları insan sağlığını ve hayat temposunu etkilemektedir. Bahar yorgunluğu; kış aylarında yavaşlamış olan metabolizmanın baharın gelmesiyle birlikte bu değişime ayak uyduramamasından kaynaklanır.
Kişiye özel beslenme olmaksızın yapılan zayıflama diyetleri sadece zaman kaybettirir. Kişinin tüm analizleri göz önünde bulundurularak en doğru beslenme modelini belirleyip kişinin daha enerji ve daha fit bir görünüme sahip olması sağlanır.
Galata Tıp Merkezi

info@galatatip.com.tr

En Üst .