Okul Çağı Dönemi Çocuklarında Beslenme Önerileri

Okul Çağı Dönemi Çocuklarında Beslenme Önerileri

Okul çağı çocukları denilen dönem 6 – 10 yaş arasını kapsamakta olup bu yaş grubundaki çocuklarda da sağlıklı beslenme ilkeleri esas alınmaktadır. Yetişkinler sağlıklı besinleri faydalarından dolayı daha kolay diyetlerine eklerken bu dönemdeki çocuklara sağlıklı besinleri kabul ettirmek kolay olmayabilir. Çünkü dışarıda hazırlanan ve tüketiciye sunulan birçok cezbedici hazır gıda mevcuttur. Biz yetişkinler bunlara karşı koysak da aynı davranışı çocuklar gösteremeyebilir. Bu nedenle sağlıklı beslenmek bu dönemde biraz daha zordur ancak ailelerin bu konuda daha özenli olması, çocuğa sunulan sağlıklı besinin hem tat hem de görsel olarak çocuğun ilgisini çekmesi ve sevmesinin sağlanması gerekmektedir.

Okul çağı döneminde hangi besin öğeleri tüketilmelidir?

Okul dönemindeki çocuklar yavaş ama sürekli bir büyüme gösterirler. Bu büyümenin sürekliliğinin sağlanması ve devam edebilmesi için enerji ve besin öğelerini yeterli miktarda vücuda almaları gerekmektedir. Bu dönemde alınan enerjinin çocuğun aktivitesine bağlı olarak değişebileceği de unutulmamalıdır. Bu dönemin sağlıklı ilerleyebilmesi için vücut ağırlığının korunması, sağlıklı besinlerin çeşitlendirilmesi, vitamin ve minerallerin zengin kaynakları olan meyve ve sebzelerin, süt ve süt ürünlerinin yeterli miktarda tüketilmesi, yeterli sıvı tüketiminin sağlanması, hazır besinlerin,  şekerli ve yağ oranı yüksek gıdaların diyette azaltılması gerekmektedir. Çocuklara tüm bunların anlatılması, vitamin ve minerallerin öneminin kavratılması, sağlıklı beslenmenin gelişimlerinde ne kadar önemli olduğunun bilincinin oluşturulması ailelerin ve öğretmenlerin özverili çalışmalarıyla mümkün olacaktır.  

Okul çağı döneminde beslenme modeli nasıl olmalıdır?

Bunun yanı sıra günümüz okul çağı çocuklarının beslenmelerine baktığımızda daha çok fast food ların, gazlı içeceklerin, şekerli ve  yağlı gıdaların daha fazla yer kapladığını görüyoruz. Bu tarz beslenme modeli bu yaş grubundaki çocukların alması gereken demir, kalsiyum, potasyum, çinko gibi minerallerin  A,B, C,E,K gibi vitaminlerin ve antioksidanların eksik alınmasına neden olarak büyüme ve gelişmenin sağlanamaması, bağışıklık sisteminin zayıflaması, sık hastalıklara yakalanma, diş çürüklerinin artışı,  kilo artışı, kan yağlarının artışı, kan şekerinde düzensizliklere neden olarak ileri yaşlarda oluşabilecek kronik rahatsızlıklara sebebiyet verebilecektir. Bu nedenle sağlıklı beslenmenin her dönem de olduğu gibi bu dönemde de ayrı bir önemi vardır.

Günlük ortalama tüketilmesi gereken besin grupları nelerdir?

6 -11 porsiyon tahıl grubu ( ekmek, makarna, bulgur pilavı …), 2 – 4 porsiyon meyve, 2 porsiyon sebze, 2 porsiyon süt ve süt ürünleri, 2 -3 porsiyon et, balık, tavuk, yumurta, kuru baklagil, az miktarda yağlar ( 30 gram - katı ve sıvı ) ve şekerler ( 40 gram - bal, pekmez ve reçel ) önerilen bu besin miktarlarının ideal tüketimi çocuklarımızın yeterli ve dengeli beslenmesini sağlayarak sağlıklı bir şekilde büyümesine yardımcı olacak, sağlıklı beslenme alışkanlığının oturmasına katkı sağlayarak yaşamının ileriki dönemlerinde oluşabilecek sağlık sorunlarını önüne geçebilecektir.


Sizi Arayalım


Yılbaşı gecesinde abartılı yiyecek ve içecek tüketiminde bulunduysak neler yapabiliriz?
Kilo artışı ve aniden soğuyan havaları beraberinde getiren kış mevsiminde nasıl besleneceğinizi biliyor musunuz ?
Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet uzmanı Hatice Marangoz Ramazan ayının ardından karşılayacağımız bayramı sağlıklı tercihler yaparak geçirmenizin sağlığınız üzerindeki önemini vurguladı
Diyetisyenimiz Hatice Marangoz'dan yaza nasıl hazırlanmamız gerektiği ile ilgili bir birinden önemli 7 bilgi
Sağlığa olan pek çok faydası nedeniyle su içmenin önemli olduğu her zaman söylenir, ancak bunu ne zaman ve nasıl yapmanız gerektiğini biliyor musunuz?
Yaz ayları yaklaşırken ilk akla gelen şeylerden biri fazla kilolardan kurtulmak oluyor. Ancak kilo verme telaşıyla yapılan yanlış diyetler hem kalıcı bir çözüm vermez hem de ciddi sağlık sorunlarını beraberinde getirebilir.
Kefir, kökeni Kafkaslara dayanan ve ilk kez Türkler tarafından yapılan bir süt grubu içeceği olarak biliniyor. Sütte laktik asit ve etil alkol fermantasyonu gerçekleşmesiyle oluşan kefir, zengin içeriğinden ve bağışıklıktan, hücre yenilenmesine,
Sabah uyandığınızda su içmenin 90 dakika içinde metabolizmayı %24 hızlandırdığı yapılan çalışmalarda kanıtlanmıştır. Güne su ile başlayarak metabolizma hızlanmasına yardımcı olurken aynı zamanda sindirim sisteminizin daha iyi çalışmasına destek olacaktır.
Bağışıklık sisteminizi beslenmenizde yapacağınız değişikliklerle güçlendirin. Bağışıklık sistemi, vücudu hastalıklara karşı koruyan, patojen (bakteri, virüs vb.) ve tümör hücrelerini tanıyıp onları yok eden işleyişlerin tümüdür.
Gemi adamları oruç tutarken meyve tüketimini kesinlikle atlamamaları gerekmektedir. Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğün tamamlanmalı ve sahur öğünü atlanmamalı.
Galata Tıp Merkezi olarak beslenmenin anne karnından başlayarak yaşam boyu devam ettiğini biliyoruz. Bu yüzden yaşam kalitenizin devamlılığına katkı sağlamak başlıca hedefimizdir. Bu yönde uzman kadromuz çalışmalarıyla size yardımcı olmaya hazırdır.
Hamilelik sonrasında anneler, sağlıklı kilo vermek için yeterli sıvı tüketimine ve yeterli uykuya dikkat edilmesinin yanı sıra düzenli aralıklarla fiziksel aktivitelerini aksatmamaları gerekmektedir. Ayrıca stresten de uzak durmaları önerilmektedir.
Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerekir. Dikkat edilmesi gereken en önemli şey ise sıvı tüketimidir.
Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Kliniği olarak yaz aylarına yaklaşırken bu aylarda ‘Beslenmemizde nelere dikkat etmeliyiz? Hangi besinlerden uzak durmalıyız? Öğünlerimizi nasıl planlamalıyız?’ gibi merak edilen soruları sizler için yanıtladık.
Galata Tıp Merkezi olarak danışanlarımızın gebelik sürecini en iyi şekilde geçirmelerini ve hem gebelikte hem de gebelik sonrasında yeterli ve dengeli beslenmelerini sağlayıp, beslenmeyle ilgili her hangi bir sağlık sorunun oluşmamasına yardımcı oluyoruz.
İnsanın, sağlıklı büyüme ve gelişmesi, sağlıklı ve üretken olarak hayat kalitesini artırması için besin öğelerinin her birinden günlük ne kadar alınması gerektiği belirlenmiştir.Bu öğelerin birinin eksikliği veya fazlalığı durumunda büyüme engellenir.
Mevsim geçiş dönemlerinde değişen hava şartları insan sağlığını ve hayat temposunu etkilemektedir. Bahar yorgunluğu; kış aylarında yavaşlamış olan metabolizmanın baharın gelmesiyle birlikte bu değişime ayak uyduramamasından kaynaklanır.
Kişiye özel beslenme olmaksızın yapılan zayıflama diyetleri sadece zaman kaybettirir. Kişinin tüm analizleri göz önünde bulundurularak en doğru beslenme modelini belirleyip kişinin daha enerji ve daha fit bir görünüme sahip olması sağlanır.
Galata Tıp Merkezi

info@galatatip.com.tr

En Üst .