KIŞIN BESLENME SİZİN GÜÇLÜ KALKANINIZ OLSUN

KIŞIN BESLENME SİZİN GÜÇLÜ KALKANINIZ OLSUN

Kilo artışı ve aniden soğuyan havaları beraberinde getiren kış mevsiminde nasıl besleneceğinizi biliyor musunuz ?

 

Havaların aniden soğuması ile hastalıklar kendini göstermeye başladı..Vücut direncinin düştüğü,  hastalıkların hızla arttığı kış aylarında yeterli ve dengeli beslenme bu durumla savaşmada büyük önem taşıyor. Sağlığımızı ve formumuzu korumak için hangi besinleri tüketmemiz gerekir, kış aylarında vücudumuzda ne gibi değişimler oluyor. Gelin beraber okuyalım.

Her besin grubundan yeterli ve dengeli miktarda tüketmek öncelikli hedefiniz olsun.

Kışın vücudumuz neden kilo almaya meğilli olur ?

Kışın düşen sıcaklıklara karşı, vücudumuz standart sıcaklığını korumak ister ve vücudumuz bunu isterken metabolizma hızı yükselir. Yükselen metabolizma hızı ile beraber enerji açığı artar. Enerji açığını giderebilmek için de kısa sürede daha fazla enerji verecek basit karbonhidrat ve yağ gruplarını canımız istemeye başlar. Burada kilo alıp almama, baharda tartıda hoş olmayan bir sürpriz ile karşılaşıp karşılaşmamak tamamen sizin elinizde. Tercihlerinizi sağlıklı yönde yaparsanız,yükselen metabolizma hızı ile de kilo kontrolü konusunda olumlu bir yol almış olursunuz. Fakat basit karbonhidrat ve yüjksel yağlı yiyececekler olursa tercihiniz, tartı sürprizi kaçınılmaz olacakır.

Dengeli beslenmek ne demek ?

Kış ayları soğuyan havaların etkisi, düşen vücut direnci ile enfeksiyon hastalıklarının en çok yaşadığı dönemdir. Enfeksiyon hastalıkları, bağışıklık sistemi arasındaki ilişki düşünüldüğünde hücrelerin ihtiyacı olan enerji dengeli bir beslenme ile sağlanabilir. Bağışıklık sistemini koruma altına alıp güçlendirmenin en etkili yollarında biri yeterli ve dengeli beslenmektir.Özellikle enfeksiyonlara daha duyarlı olan çocuklar, hamileler, yeni doğum yapan anneler ve yaşlılar için beslenme daha fazla önem taşır. Gün içerisinde her besin grubundan ihtiyacınız olduğu kadar tüketmeniz ile dengeli beslenmeyi sağlamış olursunuz.

 

Gün içerisinde tüketeceklerimizi planlarken tabak aklımıza gelmeli. Tabağın 1/4’ü sebzelere, 1/4’ü tahıllara ayırılmalıdır. Geri kalan 2/4 ü Süt grubu,kırmızı et, tavuk, balık, yumurta, kurubaklagilleri kapsayan protein grubu ve meyveler oluşturmalıdır.

 

 

 

Depresyon ile savaşta sağlıklı beslenme

Kış ayları güneşin kendisini az göstermesi ile depresyon ayları olarak bilinir. Halsizlik ile bolca karşılaştığımız kış aylarında yaşanan olumsuzlukları önlemek için meyve ve kuru yemiş tüketimi hem sizlere güzel enerji sağlar. Hem de depresyon ile savaşırken sizlere yardımcı olur. Günde 2-3 porsiyon mevsim meyvesi tüketirken yanında ceviz, fındık, badem, kaju, fıstık gibi kuru yemişleri miktar kontrolü yaparak tüketmeyi ihmal etmeyin. 

 

 

Kış sebzeleri karaciğerin de dostu

Kış sebzelerinden olan lahana, içerdiği kükürtlü amino asitler ve kanı sulandırıp metabolizmayı çalıştırması bakımından önemlidir. Zengin lif kaynağı olması nedeniyle tüketilmesi gereken kış sebzelerinin başında gelir.Pırasa, kereviz gibi diğer kış sebzeleri kalp ve damar sağlığını korumak açısından çok faydalı. Aynı zamanda karaciğerin de toksinlerinden arınmasını sağlarlar. Bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi, kalp damar sisteminin ve bağırsakların sağlıklı bir işleyişe sahip olması için öğlen veya akşam öğünlerinizden birinde mıhakkak sebze yemeği tüketmeyi ihmal etmeyin.

 

Hasta olmamak için vitamin alın

Kış aylarında hasta olmamak için özellikle A ve C vitaminlerini bolca tüketmeniz gerekir. Vitaminler, bağışıklık sistemimizi güçlendirerek, hastalıklara karşı daha dirençli olmamızı sağlar. Turunçgiller, havuç, brokoli, kabak, Brüksel lahanası, yeşilbiber, karnabahar, mandalina tüketilmesi gereken besinlerin başında gelir. Maydanoz, roka, tere gibi yeşil yapraklı sebzeler de vitaminler açısından zengin besinler arasındadır. Günde 2-3 porsiyon meyve tüketimi ihtiyacınız olab vitamın ve minrallerin karşılanması açısından büyük katkıda bulunacaktır. Kış mevsiminde çay ve kahve yerine bitki çayları veya C vitamini yönünden zengin olan kuşburnu çayı tercih tüketilebilir. Yemeklerde tükettiğiniz bol miktardaki mevsim yeşilliği ihtiyacınız olan vitaminleri sağlar. C vitamini kaybını önlemek için salatalar hazırlandıktan kısa bir süre sonra tüketilmelidir.

Ailece özen gösterin

Beslenme alışkanlığı çocukluk çağlarında başlar bütün bir ömür devam eder. Özellikle çocuklu aileler sağlıklı beslenme sisteminin öğretilmesi ve hayata yerleştirilmesi açısından örnek olmalıdır. Aile sofraları kurulup sağlıklı, sağlıksız besinler anlatılmadır.


Sizi Arayalım


Yılbaşı gecesinde abartılı yiyecek ve içecek tüketiminde bulunduysak neler yapabiliriz?
Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet uzmanı Hatice Marangoz Ramazan ayının ardından karşılayacağımız bayramı sağlıklı tercihler yaparak geçirmenizin sağlığınız üzerindeki önemini vurguladı
Diyetisyenimiz Hatice Marangoz'dan yaza nasıl hazırlanmamız gerektiği ile ilgili bir birinden önemli 7 bilgi
Sağlığa olan pek çok faydası nedeniyle su içmenin önemli olduğu her zaman söylenir, ancak bunu ne zaman ve nasıl yapmanız gerektiğini biliyor musunuz?
Yaz ayları yaklaşırken ilk akla gelen şeylerden biri fazla kilolardan kurtulmak oluyor. Ancak kilo verme telaşıyla yapılan yanlış diyetler hem kalıcı bir çözüm vermez hem de ciddi sağlık sorunlarını beraberinde getirebilir.
Kefir, kökeni Kafkaslara dayanan ve ilk kez Türkler tarafından yapılan bir süt grubu içeceği olarak biliniyor. Sütte laktik asit ve etil alkol fermantasyonu gerçekleşmesiyle oluşan kefir, zengin içeriğinden ve bağışıklıktan, hücre yenilenmesine,
Sabah uyandığınızda su içmenin 90 dakika içinde metabolizmayı %24 hızlandırdığı yapılan çalışmalarda kanıtlanmıştır. Güne su ile başlayarak metabolizma hızlanmasına yardımcı olurken aynı zamanda sindirim sisteminizin daha iyi çalışmasına destek olacaktır.
Bağışıklık sisteminizi beslenmenizde yapacağınız değişikliklerle güçlendirin. Bağışıklık sistemi, vücudu hastalıklara karşı koruyan, patojen (bakteri, virüs vb.) ve tümör hücrelerini tanıyıp onları yok eden işleyişlerin tümüdür.
Okul çağı çocukları denilen dönem 6–10 yaş arasıdır. Bu yaş grubu çocuklarda da sağlıklı beslenme ilkeleri esas alınır. Yetişkinler sağlıklı besinleri diyetlerine daha kolay eklerken bu dönemdeki çocuklara sağlıklı besinleri kabul ettirmek zordur.
Gemi adamları oruç tutarken meyve tüketimini kesinlikle atlamamaları gerekmektedir. Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğün tamamlanmalı ve sahur öğünü atlanmamalı.
Galata Tıp Merkezi olarak beslenmenin anne karnından başlayarak yaşam boyu devam ettiğini biliyoruz. Bu yüzden yaşam kalitenizin devamlılığına katkı sağlamak başlıca hedefimizdir. Bu yönde uzman kadromuz çalışmalarıyla size yardımcı olmaya hazırdır.
Hamilelik sonrasında anneler, sağlıklı kilo vermek için yeterli sıvı tüketimine ve yeterli uykuya dikkat edilmesinin yanı sıra düzenli aralıklarla fiziksel aktivitelerini aksatmamaları gerekmektedir. Ayrıca stresten de uzak durmaları önerilmektedir.
Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerekir. Dikkat edilmesi gereken en önemli şey ise sıvı tüketimidir.
Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Kliniği olarak yaz aylarına yaklaşırken bu aylarda ‘Beslenmemizde nelere dikkat etmeliyiz? Hangi besinlerden uzak durmalıyız? Öğünlerimizi nasıl planlamalıyız?’ gibi merak edilen soruları sizler için yanıtladık.
Galata Tıp Merkezi olarak danışanlarımızın gebelik sürecini en iyi şekilde geçirmelerini ve hem gebelikte hem de gebelik sonrasında yeterli ve dengeli beslenmelerini sağlayıp, beslenmeyle ilgili her hangi bir sağlık sorunun oluşmamasına yardımcı oluyoruz.
İnsanın, sağlıklı büyüme ve gelişmesi, sağlıklı ve üretken olarak hayat kalitesini artırması için besin öğelerinin her birinden günlük ne kadar alınması gerektiği belirlenmiştir.Bu öğelerin birinin eksikliği veya fazlalığı durumunda büyüme engellenir.
Mevsim geçiş dönemlerinde değişen hava şartları insan sağlığını ve hayat temposunu etkilemektedir. Bahar yorgunluğu; kış aylarında yavaşlamış olan metabolizmanın baharın gelmesiyle birlikte bu değişime ayak uyduramamasından kaynaklanır.
Kişiye özel beslenme olmaksızın yapılan zayıflama diyetleri sadece zaman kaybettirir. Kişinin tüm analizleri göz önünde bulundurularak en doğru beslenme modelini belirleyip kişinin daha enerji ve daha fit bir görünüme sahip olması sağlanır.
Galata Tıp Merkezi

info@galatatip.com.tr

En Üst .