Gebelik Döneminde Beslenme

Gebelik Döneminde Beslenme

Galata Tıp Merkezi olarak danışanlarımızın gebelik sürecini en iyi şekilde geçirmelerini ve hem gebelikte hem de gebelik sonrasında yeterli ve dengeli beslenmelerini sağlayıp, beslenmeyle ilgili her hangi bir sağlık sorunun oluşmamasına yardımcı oluyoruz. Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet kliniğinden Diyetisyen Zeynep Mete eşliğinde  sağlıklı beslenmenin anne karnında başlayıp yaşam boyu devam edeceğini temel alarak gebelik döneminde hem bebeğin hem de annenin sağlıklı beslenmesi gerektiğini vurguluyoruz. En yeni donanımlar ve yeni bilimsel bilgiler ışığında Galata Tıp Merkezi olarak yaşam boyu sağlıklı beslenmeyi savunuyor ve özellikle beslenme gereksiniminin arttığı bu özel dönemi danışanlarımızın en sağlıklı şekilde geçirmesini sağlayarak, bu süreci en az sizin kadar önemsiyoruz.

Gebelik, beslenme gereksiniminin arttığı önemli bir süreçtir. Kadının  gebe kalabilmesi, bebeğini gebelik sonuna kadar taşıyabilmesi, doğumdan sonra emzirebilmesi, anne karnındaki bebeğin, büyümesinin ve gelişmesinin sağlanması ayrıca bebeğin, yetişkinlik döneminde oluşabilecek kronik hastalıklarının görülme riskinin önlenmesi için gebelikten önce ve sonra kadının sağlıklı beslenmeye özen göstermesi gerekir. Gebelik süresince besin gereksinimi artmaktadır. Besin gereksiniminin en iyi şekilde karşılanması ve sağlıklı kilo alımının sağlanması halinde hem bebek hem de anne pek çok sağlık sorunundan korunmuş olur.

Gebelikte ideal kilo alımı; anne ve fetüs açısından önemlidir. Bu nedenle kadının gebelik öncesinde ve gebelik süresince kilo kontrolünü sağlaması gerekir. Gebelik süresince minimum 6 kg  maximum 12 kg ya yakın kilo alımı ideal olup bu kilo alımı kadının yaşı, var olan hastalıkları, fiziksel aktivitesi ve gebeliğe girdiği kilo ya bağlı olarak değişmektedir.

Gebelikte enerji ve protein ihtiyacının artmasının yanı sıra demir, magnezyum, çinko, iyot, kalsiyum gibi minerallerin yanında  A, C, E ,D vitamini, folik asit (B9), tiamin (B1) ve riboflavin (B2),  B12 vitamini, pridoksin (B6) gibi bir çok vitaminin gereksinimi de artmaktadır.

Tüm bu gereksinimlerin karşılanması için hayvansal kaynaklı besinler, süt ve süt ürünleri, tahıllı besinler, kuru yemişler, meyveler, sebzeler diyette yeterli miktarda bulunmalıdır. Gebelikte Omega 3 ve Omega 6 yağ asitlerini içeren besinleri tüketmek, anne ve bebek sağlığı açısından çok önemlidir. Omega 3 ve Omega 6 yağ asitleri, prematüre riskini azaltır. Omega 3 ve omega 6 gereksinimini karşılamak için diyette keten, soya fasulyesi, kabuklu yemişler, ayçiçeği- mısır gibi bitkisel yağlar, yeşil yapraklı sebzeler, yumurta sarısı, süt ve süt ürünleri, hayvansal ürünlerin diyette yeteri kadar bulunması gerekmektedir. Gebelikte yenilen balığın türü önemlidir. Derin su balıkları omega 3 kaynağı olarak ideal olmasının yanında ağır metal içermesi nedeniyle gebelik sürecinde tehlikeli olmaktadır.  Bu nedenle gebelik süresince hamsi, istavrit, uskumru, palamut, ardunya, morina (cod), somon tüketebilirken mezgit, berlam, kefal, levrek, lüfer, barbunya, kalkan, kılıç balığı, köpek balığı, ıstakoz, midye, tuna balıklardan uzak durulması gerekmektedir.

Folat eksikliği olan hamile kadınlar genellikle düşük doğum ağırlıklı ve prematüre bebekler ile nöral tüp defekti olan bebekler doğurmaya yatkındırlar. Taze - çiğ veya pişmiş brüksel lahanası, kuşkonmaz, ıspanak, karaciğer, taze - çiğ, dondurulmuş veya pişmiş brokoli, lahana, yeşil fasulye, karnabahar, bezelye, bamya, pişmiş soya fasulyesi, nohut, böbrek ve maya gibi folik asit kaynaklarının diyette gebelik öncesinde ve sonrasında yeterli miktarda bulunması gerekmektedir.

Yine gebelik süresince sıvı gereksinimi artmaktadır. Sıvı gereksinimini karşılamak için su, süt, ayran, taze sıkılmış meyve suları, evde hazırlanmış limonata tercih edilebilir.  Günde 2,5 – 3 litre su tüketilmesine özen gösterilmesi gerekir. Kolalı içecekler, çay, yeşil çay ve kahve fazla kafein içermeleri nedeniyle diyetten çıkarılmalıdır. Ayrıca hamilelik süresince adaçayı, sinameki, fesleğen, keten tohumu, ahududu, adaçayı, kekik çayı, oğul otu, çörekotu gibi çaylar, çok fazla tüketildiğinde düşük yapma tehlikesi, hamilelik döneminde kanama riskini ve rahim kasılmalarını fazlalaştırarak, erken doğum yapma tehlikesini arttırabileceği için tüketilmemelidir. Ihlamur, rezene, papatya, zencefil, kuşburnu, ısırgan otu  gibi çaylar ölçülü bir şekilde tüketilmelidir.

Tüm bunların sonucunda yeterli ve dengeli beslenmeye gebelik döneminde daha fazla özen gösterilmesi gerektiğini görüyoruz.


Sizi Arayalım


Yılbaşı gecesinde abartılı yiyecek ve içecek tüketiminde bulunduysak neler yapabiliriz?
Kilo artışı ve aniden soğuyan havaları beraberinde getiren kış mevsiminde nasıl besleneceğinizi biliyor musunuz ?
Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet uzmanı Hatice Marangoz Ramazan ayının ardından karşılayacağımız bayramı sağlıklı tercihler yaparak geçirmenizin sağlığınız üzerindeki önemini vurguladı
Diyetisyenimiz Hatice Marangoz'dan yaza nasıl hazırlanmamız gerektiği ile ilgili bir birinden önemli 7 bilgi
Sağlığa olan pek çok faydası nedeniyle su içmenin önemli olduğu her zaman söylenir, ancak bunu ne zaman ve nasıl yapmanız gerektiğini biliyor musunuz?
Yaz ayları yaklaşırken ilk akla gelen şeylerden biri fazla kilolardan kurtulmak oluyor. Ancak kilo verme telaşıyla yapılan yanlış diyetler hem kalıcı bir çözüm vermez hem de ciddi sağlık sorunlarını beraberinde getirebilir.
Kefir, kökeni Kafkaslara dayanan ve ilk kez Türkler tarafından yapılan bir süt grubu içeceği olarak biliniyor. Sütte laktik asit ve etil alkol fermantasyonu gerçekleşmesiyle oluşan kefir, zengin içeriğinden ve bağışıklıktan, hücre yenilenmesine,
Sabah uyandığınızda su içmenin 90 dakika içinde metabolizmayı %24 hızlandırdığı yapılan çalışmalarda kanıtlanmıştır. Güne su ile başlayarak metabolizma hızlanmasına yardımcı olurken aynı zamanda sindirim sisteminizin daha iyi çalışmasına destek olacaktır.
Bağışıklık sisteminizi beslenmenizde yapacağınız değişikliklerle güçlendirin. Bağışıklık sistemi, vücudu hastalıklara karşı koruyan, patojen (bakteri, virüs vb.) ve tümör hücrelerini tanıyıp onları yok eden işleyişlerin tümüdür.
Okul çağı çocukları denilen dönem 6–10 yaş arasıdır. Bu yaş grubu çocuklarda da sağlıklı beslenme ilkeleri esas alınır. Yetişkinler sağlıklı besinleri diyetlerine daha kolay eklerken bu dönemdeki çocuklara sağlıklı besinleri kabul ettirmek zordur.
Gemi adamları oruç tutarken meyve tüketimini kesinlikle atlamamaları gerekmektedir. Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğün tamamlanmalı ve sahur öğünü atlanmamalı.
Galata Tıp Merkezi olarak beslenmenin anne karnından başlayarak yaşam boyu devam ettiğini biliyoruz. Bu yüzden yaşam kalitenizin devamlılığına katkı sağlamak başlıca hedefimizdir. Bu yönde uzman kadromuz çalışmalarıyla size yardımcı olmaya hazırdır.
Hamilelik sonrasında anneler, sağlıklı kilo vermek için yeterli sıvı tüketimine ve yeterli uykuya dikkat edilmesinin yanı sıra düzenli aralıklarla fiziksel aktivitelerini aksatmamaları gerekmektedir. Ayrıca stresten de uzak durmaları önerilmektedir.
Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerekir. Dikkat edilmesi gereken en önemli şey ise sıvı tüketimidir.
Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Kliniği olarak yaz aylarına yaklaşırken bu aylarda ‘Beslenmemizde nelere dikkat etmeliyiz? Hangi besinlerden uzak durmalıyız? Öğünlerimizi nasıl planlamalıyız?’ gibi merak edilen soruları sizler için yanıtladık.
İnsanın, sağlıklı büyüme ve gelişmesi, sağlıklı ve üretken olarak hayat kalitesini artırması için besin öğelerinin her birinden günlük ne kadar alınması gerektiği belirlenmiştir.Bu öğelerin birinin eksikliği veya fazlalığı durumunda büyüme engellenir.
Mevsim geçiş dönemlerinde değişen hava şartları insan sağlığını ve hayat temposunu etkilemektedir. Bahar yorgunluğu; kış aylarında yavaşlamış olan metabolizmanın baharın gelmesiyle birlikte bu değişime ayak uyduramamasından kaynaklanır.
Kişiye özel beslenme olmaksızın yapılan zayıflama diyetleri sadece zaman kaybettirir. Kişinin tüm analizleri göz önünde bulundurularak en doğru beslenme modelini belirleyip kişinin daha enerji ve daha fit bir görünüme sahip olması sağlanır.
Galata Tıp Merkezi

info@galatatip.com.tr

En Üst .