Doğru Beslenme ile Bayramı Keyifli Geçirin

Doğru Beslenme ile Bayramı Keyifli Geçirin

Yüzyıllardan bu yana İstanbul’un denize açılan kapısı Karaköy’de, eski adıyla Alman Galata Polikliniği olarak bilinen Klinik, yenilenen yüzüyle artık Galata Tıp Merkezi olarak hizmet vermektedir.2002 yılında,  ‘Kişiye Özel Sağlık Hizmeti Sunma’ prensibiyle yola çıkan Klinik, uzman hekim kadrosu ve ekibiyle misafirlerinin yaşam kalitesini yükseltmek amacı ile hizmetlerine devam etmektedir. Galata Tıp Merkezi olarak beslenmenin anne karnından başlayarak yaşam boyu devam ettiğini biliyoruz. Bu yüzden yaşam kalitenizin devamlılığına katkı sağlamak başlıca hedefimizdir.

Beslenmenin anne karnından başlayarak yaşam boyu devam ettiğini biliyoruz. Yaşam boyu sağlıklı beslenme alışkanlığımızın olması gerektiğinin ve bu alışkanlığın bizi pek çok sağlık sorunundan koruduğunun da farkındayız. Ama bazı özel durumlarda beslenme alışkanlıklarımızı değiştirebiliyoruz. Ramazan Bayramı diğer adıyla Şeker Bayramı da alışkanlıklarımızın değiştiği özel zamanlardan biridir. Ramazan ayı boyunca uzun süreli açlığa, gece sahur yemeklerine, hareketsizliğe vücudumuzu alıştırdık ve ihtiyacımız olan tüm besin öğelerini 2 ana ve 1 ara öğüne sığdırmaya çalıştık. Bu durum da ister istemez metabolizmamızı olumsuz yönde etkiledi. Metabolizmamız olumsuz etkilenmişken bir de bayramda yapacağımız yanlışların vücudumuzda kalıcı olabileceğini unutmayalım. Çünkü gündüz bir şeyler yemeye alışık olmayan vücut, ağır kalorili yemeklere, tatlılara maruz kaldığında bunları yağ olarak depolayabilecektir ve bayramda yapacağımız beslenme yanlışlarını devam ettirdiğimizde ortaya istemediğimiz sonuçlar çıkacaktır.

Bu nedenle unutmamamız gereken bayramı hafif geçirmemiz gerektiğidir. Evet size tatlıları, o güzel yemekleri hiç tüketmeyin diyemiyoruz ki bu haksızlık olur ama nasıl, ne kadar ve ne zaman tüketmeniz gerektiğine gelin beraber bakalım ve böylelikle bayramı hem keyifli hem de pişmanlık duymadan geçirelim.

  • Ara öğün miktarı kişiye göre değişkenlik gösterse de genel olarak ‘3 ana ve 3 ara öğün ‘ olmak üzere 6 öğün beslenin
  • Sıvı tüketimine dikkat edin günde 2– 2.5 litreye yakın su tüketin
  • Güne hafif bir kahvaltıyla başlayın, ’yumurta, peynir, söğüş salata, tahıllı ekmek’ yeterli miktar kahvaltınızda bulunsun
  • Günde 4 - 5porsiyon mevsimine uygun meyve ve sebze tüketin
  • Her ana öğünde mutlaka mevsim sebzeli salatanızı bulundurun
  • Ağır tatlılardan kaçının, daha çok sütlü tatlıları tüketin. Eğer şerbetli tatlı tercih edecekseniz gün içerisinde yarım porsiyon tercih edin ve mutlaka o gün hareket etmeyi unutmayın.
  • Çikolatalı ve şekerli besinlerden uzak durun, tüketmek istediğinizde en küçük miktarlarda ( 1 küçük kare çikolata gibi) ve gündüz saatlerinde tüketin sonrasında bol su için ve o gün biraz daha fazla hareket etmeniz gerektiğini unutmayın.
  • Siyah çay ve kahve tüketimini azaltın bunlar yerine, bitki çayı, ayran, süt, kefir, taze meyve suları, şekersiz kompostolar tercih edin
  • Günde mutlaka 2 fincan bitki çayı tüketin
  • Kızartmalardan uzak durun, ızgara, fırınlama, buğulama yöntemleriyle pişirilmiş besinleri tercih edin
  • Günde ortalama 45 dakika yürüyün

 

 

 


Sizi Arayalım


Yılbaşı gecesinde abartılı yiyecek ve içecek tüketiminde bulunduysak neler yapabiliriz?
Kilo artışı ve aniden soğuyan havaları beraberinde getiren kış mevsiminde nasıl besleneceğinizi biliyor musunuz ?
Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet uzmanı Hatice Marangoz Ramazan ayının ardından karşılayacağımız bayramı sağlıklı tercihler yaparak geçirmenizin sağlığınız üzerindeki önemini vurguladı
Diyetisyenimiz Hatice Marangoz'dan yaza nasıl hazırlanmamız gerektiği ile ilgili bir birinden önemli 7 bilgi
Sağlığa olan pek çok faydası nedeniyle su içmenin önemli olduğu her zaman söylenir, ancak bunu ne zaman ve nasıl yapmanız gerektiğini biliyor musunuz?
Yaz ayları yaklaşırken ilk akla gelen şeylerden biri fazla kilolardan kurtulmak oluyor. Ancak kilo verme telaşıyla yapılan yanlış diyetler hem kalıcı bir çözüm vermez hem de ciddi sağlık sorunlarını beraberinde getirebilir.
Kefir, kökeni Kafkaslara dayanan ve ilk kez Türkler tarafından yapılan bir süt grubu içeceği olarak biliniyor. Sütte laktik asit ve etil alkol fermantasyonu gerçekleşmesiyle oluşan kefir, zengin içeriğinden ve bağışıklıktan, hücre yenilenmesine,
Sabah uyandığınızda su içmenin 90 dakika içinde metabolizmayı %24 hızlandırdığı yapılan çalışmalarda kanıtlanmıştır. Güne su ile başlayarak metabolizma hızlanmasına yardımcı olurken aynı zamanda sindirim sisteminizin daha iyi çalışmasına destek olacaktır.
Bağışıklık sisteminizi beslenmenizde yapacağınız değişikliklerle güçlendirin. Bağışıklık sistemi, vücudu hastalıklara karşı koruyan, patojen (bakteri, virüs vb.) ve tümör hücrelerini tanıyıp onları yok eden işleyişlerin tümüdür.
Okul çağı çocukları denilen dönem 6–10 yaş arasıdır. Bu yaş grubu çocuklarda da sağlıklı beslenme ilkeleri esas alınır. Yetişkinler sağlıklı besinleri diyetlerine daha kolay eklerken bu dönemdeki çocuklara sağlıklı besinleri kabul ettirmek zordur.
Gemi adamları oruç tutarken meyve tüketimini kesinlikle atlamamaları gerekmektedir. Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğün tamamlanmalı ve sahur öğünü atlanmamalı.
Hamilelik sonrasında anneler, sağlıklı kilo vermek için yeterli sıvı tüketimine ve yeterli uykuya dikkat edilmesinin yanı sıra düzenli aralıklarla fiziksel aktivitelerini aksatmamaları gerekmektedir. Ayrıca stresten de uzak durmaları önerilmektedir.
Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerekir. Dikkat edilmesi gereken en önemli şey ise sıvı tüketimidir.
Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Kliniği olarak yaz aylarına yaklaşırken bu aylarda ‘Beslenmemizde nelere dikkat etmeliyiz? Hangi besinlerden uzak durmalıyız? Öğünlerimizi nasıl planlamalıyız?’ gibi merak edilen soruları sizler için yanıtladık.
Galata Tıp Merkezi olarak danışanlarımızın gebelik sürecini en iyi şekilde geçirmelerini ve hem gebelikte hem de gebelik sonrasında yeterli ve dengeli beslenmelerini sağlayıp, beslenmeyle ilgili her hangi bir sağlık sorunun oluşmamasına yardımcı oluyoruz.
İnsanın, sağlıklı büyüme ve gelişmesi, sağlıklı ve üretken olarak hayat kalitesini artırması için besin öğelerinin her birinden günlük ne kadar alınması gerektiği belirlenmiştir.Bu öğelerin birinin eksikliği veya fazlalığı durumunda büyüme engellenir.
Mevsim geçiş dönemlerinde değişen hava şartları insan sağlığını ve hayat temposunu etkilemektedir. Bahar yorgunluğu; kış aylarında yavaşlamış olan metabolizmanın baharın gelmesiyle birlikte bu değişime ayak uyduramamasından kaynaklanır.
Kişiye özel beslenme olmaksızın yapılan zayıflama diyetleri sadece zaman kaybettirir. Kişinin tüm analizleri göz önünde bulundurularak en doğru beslenme modelini belirleyip kişinin daha enerji ve daha fit bir görünüme sahip olması sağlanır.
Galata Tıp Merkezi

info@galatatip.com.tr

En Üst .