Sağlıklı Beslenme ve Diyet Polikliniği

Sağlıklı Beslenme ve Diyet Polikliniği

Galata Tıp Merkezi, Sağlıklı Beslenme Ve Diyet Kliniği en son yenilikleri içeren uygulamaları ve alanında uzman, deneyimli kadrosu ile hizmet vermektedir.

Kliniğimizde bulunan son teknolojiye uygun İOİ 353 Body Pass ile danışanlarımızın vücut yağ, su, yağsız kitle, mineral, protein ağırlığı, vücut yağının bölgesel dağılımı, bel çevresi – kalça çevresi oranı ve vücut yaşı ölçülerek hazırlanacak beslenme programı öncesi vücut analizi değerlendirmeleri yapılmaktadır.

Beslenme programı hazırlanırken kliniğimizde bulunan besin replikalarından yararlanılarak, danışanımıza besin ölçü miktarı görsel olarak gösterilmektedir.

Uygulanan beslenme programı süresince Galata Tıp Merkezi Sağlıklı Beslenme Ve Diyet Kliniği olarak hazırladığımız besin günlükleri ile disiplinli ve profesyonel bir yol izlenmektedir.

Beslenme Nedir?

Beslenme; sağlığı korumak, geliştirmek ve yaşam kalitesini yükseltmek için vücudun gereksinimi olan besin öğelerini yeterli miktarlarda vücuda alınmasıdır.

İnsanın, sağlıklı büyüme ve gelişmesi, sağlıklı ve üretken olarak hayat kalitesini artırması için besin öğelerinin her birinden günlük ne kadar alınması gerektiği belirlenmiştir. Bu öğelerin herhangi birinin eksikliği veya fazlalığı durumunda büyüme ve gelişme engellenir, sağlık bozulur.

Beslenmeden kaynaklı problemler kişinin sağlıklı hayat sürmesine engelleyip birçok hastalığın da tetikleyicisi olmaktadır. Bu nedenle önemli olan sadece zayıf veya kilolu olmak değil, önemli olan sağlıklı beslenmektir. Böylece kişi kendi vücuduna uygun olan ağırlıkta olup hastalık tehlikesini azaltarak hayat kalitesini yüksek bir yaşam sürdürecektir.

Kliniğimizde verilen hizmetler;

  • Bireysel Beslenme Danışmanlığı
  • Sağlıklı Kilo Yönetimi Programı
  • Sağlıklı Kilo Alma Programı
  • Sağlıklı Kilo Verme Yönetimi Programı
  • Çocukluk Çağı Beslenmesi
  • Ergen Dönemi Beslenmesi
  • Hastalıklarda Tıbbi Beslenme Tedavisi
  • Kadınlar ve Beslenme
  • Gebelik Dönemi Beslenmesi
  • Emziklilik Dönemi Beslenmesi
  • Gebelik Sonrası Kilo Verme Programı
  • Menapoz Döneminde Özel Beslenme
  • Yaşlılık Dönemi Beslenmesi
  • Menü Planlama
  • Ramazanda Beslenme

Farkımız; kişiye özel beslenme programları ile birlikte seanslar süresinde hedeflenen kiloya ulaşmakla birlikte doğru menü oluşturma ve sonrasında da kişiye hayat boyu nasıl doğru alışkanlık kazandırmaktır.


Sizi Arayalım


Bağışıklık sisteminizi beslenmenizde yapacağınız değişikliklerle güçlendirin. Bağışıklık sistemi, vücudu hastalıklara karşı koruyan, patojen (bakteri, virüs vb.) ve tümör hücrelerini tanıyıp onları yok eden işleyişlerin tümüdür.
Hamilelik sonrasında anneler, sağlıklı kilo vermek için yeterli sıvı tüketimine ve yeterli uykuya dikkat edilmesinin yanı sıra düzenli aralıklarla fiziksel aktivitelerini aksatmamaları gerekmektedir. Ayrıca stresten de uzak durmaları önerilmektedir.
Okul çağı çocukları denilen dönem 6–10 yaş arasıdır. Bu yaş grubu çocuklarda da sağlıklı beslenme ilkeleri esas alınır. Yetişkinler sağlıklı besinleri diyetlerine daha kolay eklerken bu dönemdeki çocuklara sağlıklı besinleri kabul ettirmek zordur.
Gemi adamları oruç tutarken meyve tüketimini kesinlikle atlamamaları gerekmektedir. Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğün tamamlanmalı ve sahur öğünü atlanmamalı.
Galata Tıp Merkezi olarak beslenmenin anne karnından başlayarak yaşam boyu devam ettiğini biliyoruz. Bu yüzden yaşam kalitenizin devamlılığına katkı sağlamak başlıca hedefimizdir. Bu yönde uzman kadromuz çalışmalarıyla size yardımcı olmaya hazırdır.
Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerekir. Dikkat edilmesi gereken en önemli şey ise sıvı tüketimidir.
Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Kliniği olarak yaz aylarına yaklaşırken bu aylarda ‘Beslenmemizde nelere dikkat etmeliyiz? Hangi besinlerden uzak durmalıyız? Öğünlerimizi nasıl planlamalıyız?’ gibi merak edilen soruları sizler için yanıtladık.
Galata Tıp Merkezi olarak danışanlarımızın gebelik sürecini en iyi şekilde geçirmelerini ve hem gebelikte hem de gebelik sonrasında yeterli ve dengeli beslenmelerini sağlayıp, beslenmeyle ilgili her hangi bir sağlık sorunun oluşmamasına yardımcı oluyoruz.
Kim yeni bir yıla girerken gençleşmek istemez ki? Daha sağlıklı olmak için, fazla kilolarımızdan kurtulmak için ya da daha genç görünmek için yapılan uygulamalar her sene yeni yıl öncesi araştırılacaklar listemizde mutlaka yer alır.
Galata Tıp Merkezi olarak yeme bozuklularının farkında olmak ve bilinçlendirmek amacıyla Beslenme ve Diyet bölümünden diyetisyen Zeynep Mete ile yeme bozukluklarının ne gibi sağlık sorunlarına yol açabileceğinden bahsettik.
Galata Tıp Merkezi olarak bebeklerin en sağlıklı şekilde beslenmesini önemsiyoruz. Beslenme alışkanlığının yavaşça oluştuğu bu dönemde beslenme yetersizliğinden kaynaklanabilecek pek çok sağlık sorununun önüne geçebilmeyi hedefliyoruz.
Tek çeşit beslenme tarzı birçok besin öğesinden eksik kalınmasına neden olarak çeşitli sağlık sorunlarına zemin hazırlayacaktır. Bu nedenle günlük diyetimizde ve öğünlerimizde 4 yapraklı yonca modelini esas almamız gerekmektedir.
Beslenme bireyin yaşamını etkileyen en birincil etmenlerden biridir. Bu nedenle diyabet, kalp-damar, hipertansiyon, ülser, gastrit, karaciğer yağlanması, gut ve çölyak gibi hastalıklar beslenmeyle birebir ilişkili rahatsızlıklardır.
Her zaman görmezden geldiğimiz, neredeyse tüm hastalıkların altında yatan beklide çağımızın en büyük hastalık etmeni stres! Stres, kişinin kendini tehdit veya baskı altında algıladığında verdiği fiziksel, duygusal, zihinsel ve davranışsal tepkilerin hepsidir.
Bu sendromu bir modern yaşam hastalığı olarak tabir edebiliriz. Çünkü bu masa başı çalışmanın getirdiği bir sağlık problemidir. Obezite (Şişmanlık) Yüksek Tansiyon (Hipertansiyon) Kolesterol ve Trigliserid Yüksekliği Uyku Apnesi Tip 2 Diyabet.
Galata Tıp Merkezi olarak sizleri önemsiyoruz ve hayatınızın her evresinde sağlıklı beslenmeye bir adım daha yaklaşmanız için sizlere yardımcı oluyoruz. Bağışıklık sitemimizin kötü etkilendiği bu aylarda nasıl beslenmeniz gerektiğini sizlerle paylaşıyoruz.
Alzheimer hastalığı (AH), nöral yapılarda hücre kaybıyla karakterize, ilerleyici bir hafıza kaybı tablosudur. AH’da bilinen en önemli risk faktörü yaşın ilerlemiş olmasıdır. Doymuş yağ asitleri ile zengin gıdalar, yüksek enerjili diyetler AH riskini arttırmaktadır.
Emziklilik döneminde annelerin en büyük yanlışı süt yapımı için şeker içeriği yüksek kalorili besinler tüketmeleridir. Bu şekilde beslenmek süt üretimini artırmaz! Bebek anneyi ne kadar emerse süt yapımı o kadar artar.
Gebelikle birlikte alınan kilolar, doğum sonrası yorgunluk ve süt olması için ne yemem gerek endişesi emziklilik döneminde görülen problemlerdendir. Annelerin en büyük yanlışı süt yapımı için şeker içeriği yüksek kalorili besinler tüketmeleridir.
Beslenme her yaşta farklıdır. Yaşlılık döneminde beslenme durumu, yaşlanma süreci boyunca vücutta meydana gelen değişikliklerden, kronik hastalıklardan, kullanılan ilaçlardan, fiziksel, psikolojik, sosyal ve ekonomik durumdan etkilenir.
Menopoz, her kadının yaşayacağı bir süreçtir. Erken ya da geç olsun aşağı yukarı 45-55 yaş arası kadın üretkenliğinin sona erdiği dönemdir. Bu dönem, kiminde rahat bir şekilde geçerken, kimi kadında da belirtili etkiler oluşturabilir.
Okul çağı; öğrenme, bilgi ve beceri kazanmada en etkili dönemdir. Beslenme ile ilgili olumlu davranışların en çok akılda kaldığı bu dönemde kazandırılacak doğru beslenme alışkanlıkları yaşamları boyunca onlara ciddi yararlar sağlamaktadır.
Obezite, Dünya Sağlık Örgütü tarafından “Sağlığı bozacak ölçüde vücutta anormal veya aşırı yağ birikmesi” olarak tanımlanmaktadır. Yetişkin erkeklerde vücut ağırlığının ortalama %15 - 20’sini, kadınlarda ise %25-30’unu yağ dokusu oluşturmaktadır.
Bazal Metabolizma Hızı; yemekten 12 saat sonra tam dinlenme anında vücuttaki canlılık olaylarının sürmesi için gereken enerji seviyesidir. Bazal metabolizma canlının yaşına, vücut ağırlığına, cinsiyetine ve çevre faktörlerine göre değişiklik gösterir.
Kivi, içerdiği antioksidanlar sayesinde karaciğer, mide, kolon kanseri gibi birçok kanser türüne karşı koruyucudur.Yüksek oran da C vitamini içeren kivi kolesterolü düşürür, kalp ve damar sağlığını korur, eklem iltihabı hastalıklarına karşı koruyucudur.
Nöral tüp defekti spinal kord ve omurgada kapanma hatası sonucu ortaya çıkan bir doğumsal anomalidir. Nöral tüp defekti sıklığı başta beslenme olmak üzere genetik yatkınlığa ve çevresel etkenlere bağlı olarak farklılık göstermektedir.
Günümüzde hazır besin tüketimin artması, fiziksel aktivitenin azalması, şeker ve yağ içeriği yüksek besinlerin tüketilmesi gibi nedenlere bağlı olarak çok hızlı kilo artışları görülmektedir. Birçok insanın kilo vermek için çabaladığı bir dönemde yaşıyoruz.
Önemli olan sağlıklı sayılan çerçevedeki ağırlıkta olabilmektir. %100 kesin olmamakla birlikte BKI(Beden Kitle İndeksi) 18’in altında olan bireyler bu riski taşır. Bu bireyler vücut analizi yaptırmalı ve kilo alma programını uygulamaya başlamalıdır.
İlk çikolata; milattan önce 2000 yıllarında Meksika da kakao ağacı meyvelerinden sıvı halde elde edilmiştir. Bu zamanlarda çikolata o kadar değerli bir içecekmiş ki tanrıların içeceği olarak bilinirdi. Aztekler çikolatayı doğurganlık tanrıçasıyla ilişkilendirmişlerdir.
Kış mevsimi bedenimizde ve hormonlarımızda yaptığı değişiklikler nedeniyle ruhumuza da hakim olur. İştahımız da daha açıktır kışın. Böyle bir dönemde kilo almadan durmamız imkansızdır. Bunu engellemek için de yeterli ve dengeli beslenme gereklidir.
Kış mevsiminden yaz mevsimine geçiş sürecinde, havanın bir sıcak bir soğuk olması, birçok hastalığı da beraberinde getirir. Bu dönemi sağlıklı bir şekilde atlatmak istiyorsak vücudumuza uygun bir şekilde beslenmeye dikkat etmeliyiz.
Ramazan ayında dini bir vecibeyi yerine getirmek için oruç tutulmakta ve bununla birlikte bireylerin günlük beslenme durumlarında değişiklikler olmaktadır. 11 aydır durmadan yediğimiz ve çok yorduğumuz vücudumuzu dinlendirmek için ramazan büyük bir avantajdır.
Menü: Toplu beslenme sistemlerinde sunulan yemeklerin listesidir. Yemek planlama; beslenme bilgilerini uygulayacak bireylerin veya grubun günlük besin gereksinmesini karşılayacak şekilde yemeklerin belirlenmesidir.
Beslenme programlarında 3 ana 3 ara öğün veya şok diyet gibi klişeler herkesin yapısına uymayabilir. Kişinin yaşı, boyu, cinsiyeti, fiziksel aktivitesine göre alması gereken enerji hesaplanarak kişiye özel menü planlaması sağlıklı beslenme kliniğimizde yapılmaktadır.
Yaşamın ilk yılı büyüme ve gelişmenin en hızlı olduğu dönemdir. Bu dönemdeki yetersiz beslenme, çocukluk döneminde boy kısalığına, zihinsel işlev bozukluklarına neden olurken, erişkin dönemde hipertansiyon ve diyabet riskini arttırmaktadır.
Adolesan dönemi bebeklikten sonra en hızlı büyümenin olduğu dönemdir. Bu dönemde kızların 11 – 15 , erkeklerin 13 – 16 yaşlarında büyümeleri maksimum seviyeye ulaşır. Ergenlik boyunca kızlar 10 – 20 cm, erkekler 20 – 30 cm uzarlar.
Havalar ısındı, yaz geldi; yazlıklarımız, renkli kıyafetlerimiz yavaş yavaş dolaplarımızı dolduruyor. Hemen hemen hepimiz bir şekilde diyetteyiz kendimizce ama uygulamaya çalıştığımız diyet ne kadar doğru? Hangi besinleri tüketmeliyiz ve ne kadar?
Kilo koruma programları kilo vermekten daha önemli bir evredir. Bu nedenle zayıflamanın ardından istenilen ağırlığa ulaşınca o ağırlıkta nasıl kalınacağı, nasıl yöntem izleneceği yani kilonun nasıl korunacağı kilo verme programından daha önemlidir.
Ergenlik çağında büyüme hızlıdır. Bireyin sağlıklı büyüme ve gelişmesini sağlamak ve ileriki yaşamında sağlığını koruyacak alışkanlıkların kazandırılması açısından çocukluk çağından sonraki en önemli dönem ergenlik dönemdir.
Kişiye özel beslenme olmaksızın yapılan zayıflama diyetleri sadece zaman kaybettirir. Kişinin tüm analizleri göz önünde bulundurularak en doğru beslenme modelini belirleyip kişinin daha enerji ve daha fit bir görünüme sahip olması sağlanır.
İnsanın, sağlıklı büyüme ve gelişmesi, sağlıklı ve üretken olarak hayat kalitesini artırması için besin öğelerinin her birinden günlük ne kadar alınması gerektiği belirlenmiştir.Bu öğelerin birinin eksikliği veya fazlalığı durumunda büyüme engellenir.
Mevsim geçiş dönemlerinde değişen hava şartları insan sağlığını ve hayat temposunu etkilemektedir. Bahar yorgunluğu; kış aylarında yavaşlamış olan metabolizmanın baharın gelmesiyle birlikte bu değişime ayak uyduramamasından kaynaklanır.
Obez kişilerde yağ dokusu yoğunluğunun gövdede, özellikle göbek çevresinde yoğunlaşmış olması obezitenin diğer hastalıklara ve tehlikeli sonuçlara kapı açacağının işaretidir. Obeziteye eşlik pek çok sorun bireylerin yaşam kalitesini olumsuz etkilemektedir.
Obezite, basitçe bedende anormal ve normalden fazla miktarda yağ dokusunun depolanması ile ortaya çıkan kronik bir tıbbi halle beraber başlı başına bir hastalık durumudur diyebiliriz. Bu duruma neden olan başlıca etken dengesiz beslenmedir.
2012 yılına dek dünya çapında 14 000’den fazla çalışma yapılmıştır. Bu çalışmalardan derlenen veriler ışığında oluşturulan ve uluslararası olarak kabul edilen “klinik pratik uygulama rehberliği” ile hangi hastaların cerrahi tedaviye yönlendirilmeleri gerektiği ve hangi cerrahi girişimin hangi hastaya önerilmesi gerektiği belli kriterlerle belirlenmiştir.
Yeterli ve dengeli beslenmenin her yaş ve her birey için gerekli ancak gebelikte bu önem kat kat artmaktadır. Çoğu kadın gebelikte yeterli ve dengeli beslenemediğini düşünür ve nasıl beslenmesi gerektiğini ne yemesi gerektiğini sorgular.
Obezite cerrahisine karar vermeden önce hastanın bu cerrahiden fayda görüp görmeyeceğini belirlemek gerekir. Hangi hastaların cerrahi tedaviye yönlendirilmeleri gerektiği, hangi cerrahi girişimin önerilmesi gerektiği belirlenmiştir.
Galata Tıp Merkezi

info@galatatip.com.tr

En Üst .