Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Besinler

Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Besinler

Galata tıp merkezi olarak sizleri önemsiyoruz ve hayatınızın her evresinde sağlıklı beslenmeye bir adım daha yaklaşmanız için sizlere yardımcı oluyoruz. Galata tıp merkezi beslenme ve diyet bölümümüzde kış aylarında beslenmeye yönelik danışanlarımızı bilgilendiriyor ve özellikle bağışıklık sitemimizin kötü etkilendiği bu aylarda nasıl beslenmeniz gerektiğini sizlerle paylaşıyoruz.

Bağışıklık sisteminizi beslenmenizde yapacağınız değişikliklerle güçlendirin. Bağışıklık sistemi, vücudu hastalıklara karşı koruyan, patojen (bakteri, virüs vb.) ve tümör hücrelerini tanıyıp onları yok eden işleyişlerin tümüdür. Sağlıklı ve dengeli beslenme bağışıklık sistemini destekleyen en önemli faktörlerden biridir.

Zayıf bir bağışıklık sistemi enfeksiyona yol açar,  enfeksiyon bağışıklık sisteminde hasara neden olur ve bu da vücut direncini daha da zayıflatır. Düşük bağışıklık işlevinin en yaygın nedeni besin yetersizlikleridir. Yeterli protein alımı, yeterli vitamin mineral, yeterli sıvı en iyi düzeyde bağışıklık işlevi için şarttır.

Bağışıklığı Güçlendirmek İçin Neler Yapmalı?

  • Sıvı tüketimine dikkat edin. Su içmeyi ihmal etmeyin gün içerisinde en az 2 litre su tüketin.
  • Mevsiminde meyve – sebzeyi bol tüketin. (Sarımsak, Soğan, Havuç, Brokoli, elma, nar, turunçgiller… )A vitamini Eksikliği olan kişiler özellikle viralenfeksiyonlara daha kolay yakalanır, C vitamini antiviral ve antibakteriyal etkisinin yanı sıra bağışıklığı arttırır ve güçlendirir, E vitamini serbest radikallerin tutulmasına yardımcı olur. Vücuda alınan besinler enerji için oksijenle yandığında serbest radikaller yani oksijen içeren son ürünler oluşur.Serbest radikaller hücre ve dokularda çoğaldığında DNA yapısında hasara neden olur. Besinlerle birlikte aldığımız antioksidanlar vücuttaki serbest radikallere karşı savaşırlar. A,C,E vitaminleri güçlü antioksidanlar olup aynı zaman da C vitamini hastalık süresini kısaltır.
  • Çinko minerali bağışıklık sistemini güçlendirmek için önemlidir. Vücutta enfeksiyon olduğu zaman bağışıklık hücrelerini çoğalması, ve hücreleri harekete geçiren kimyasal maddelerin salgılanması için çinkoya gereksinim duyarız. Ayrıca demir, bakır, ve selenyum da bağışıklık sistemini iyi çalışması için gereklidir. Kuruyemişler, Sebzeler, et – balık – tavuk –kurubaklagiller yeterli mineral almamızı sağlayarak bağışıklık sistemimizi güçlendirecektir.
  • Fındık, badem, ceviz gibi kuruyemişleri gün içerisinde çiğ olarak tüketin.
  • Hem kaliteli protein kaynağı hem de bazı minerallerin ve vitaminlerin iyi kaynağı olan et – balık –tavuk – kurubaklagilleri düzenli ve yeterli miktarlarda tüketin.
  • Kahvaltılarda yumurta tüketin, örnek protein olarak bilinen yumurta bağışıklık sisteminizin güçlenmesine yardımcı olacaktır.
  • Her gün mutlaka süt / yoğurt tüketin. Hafta da en az 1 gün kefir için, kefir bağırsaklarda bulunan zararlı mikroorganizmaların gelişimini ve büyümesini engeller, bağışıklık sistemini güçlendirir.
  • Mutlaka bitki çayı tüketin. ( kuş burnu, yeşil çay, beyaz çay,ekinezya, zencefil…. ) gün içerisinde içeceğiniz 2 fincan bitki çayı sizin için yeterli olacaktır.
  • Kahvaltılarınıza 1 tatlı kaşığı bal ekleyin. ( bal alırken kalitesine dikkat edin . )
  • İşlenmiş hazır gıdaların, kafeinin, alkolün ve sigaranın fazla tüketimi bağışıklık sisteminize zarar verir. Bu nedenle hazır gıdalardan, aşırı kahve – çay tüketiminden, asitli içeceklerden, alkollü içeceklerden uzak durarak bağışıklık sisteminizin güçlenmesine yarar sağlayın.
  • Düzensiz ve az uyku vücut direncini zayıflattığı için hastalıklara yakalanma olasılığı daha kolay olmaktadır. Bu nedenle bağışıklık sisteminiz için yeterli ve düzenli uyuyun.
  • Hafta da en az 3 gün 30 dakikalık yürüyüşler yapın. Evethavalar soğudu, virüslerin yayılma hızını arttırdı. Ama Açık havada yapılan yürüyüşlerin sizin için daha faydalı olacağını unutmayın bu nedenle yürüyüş yaparken önlemimizi alın ( ağzınızı kapatacak atkı gibi ) ve ağızdan değil burundan nefes alarak, hastalıklara yakalanma riskini azaltın.

Sizi Arayalım


Okul çağı çocukları denilen dönem 6–10 yaş arasıdır. Bu yaş grubu çocuklarda da sağlıklı beslenme ilkeleri esas alınır. Yetişkinler sağlıklı besinleri diyetlerine daha kolay eklerken bu dönemdeki çocuklara sağlıklı besinleri kabul ettirmek zordur.
Gemi adamları oruç tutarken meyve tüketimini kesinlikle atlamamaları gerekmektedir. Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğün tamamlanmalı ve sahur öğünü atlanmamalı.
Galata Tıp Merkezi olarak beslenmenin anne karnından başlayarak yaşam boyu devam ettiğini biliyoruz. Bu yüzden yaşam kalitenizin devamlılığına katkı sağlamak başlıca hedefimizdir. Bu yönde uzman kadromuz çalışmalarıyla size yardımcı olmaya hazırdır.
Hamilelik sonrasında anneler, sağlıklı kilo vermek için yeterli sıvı tüketimine ve yeterli uykuya dikkat edilmesinin yanı sıra düzenli aralıklarla fiziksel aktivitelerini aksatmamaları gerekmektedir. Ayrıca stresten de uzak durmaları önerilmektedir.
Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerekir. Dikkat edilmesi gereken en önemli şey ise sıvı tüketimidir.
Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Kliniği olarak yaz aylarına yaklaşırken bu aylarda ‘Beslenmemizde nelere dikkat etmeliyiz? Hangi besinlerden uzak durmalıyız? Öğünlerimizi nasıl planlamalıyız?’ gibi merak edilen soruları sizler için yanıtladık.
Galata Tıp Merkezi olarak danışanlarımızın gebelik sürecini en iyi şekilde geçirmelerini ve hem gebelikte hem de gebelik sonrasında yeterli ve dengeli beslenmelerini sağlayıp, beslenmeyle ilgili her hangi bir sağlık sorunun oluşmamasına yardımcı oluyoruz.
İnsanın, sağlıklı büyüme ve gelişmesi, sağlıklı ve üretken olarak hayat kalitesini artırması için besin öğelerinin her birinden günlük ne kadar alınması gerektiği belirlenmiştir.Bu öğelerin birinin eksikliği veya fazlalığı durumunda büyüme engellenir.
Mevsim geçiş dönemlerinde değişen hava şartları insan sağlığını ve hayat temposunu etkilemektedir. Bahar yorgunluğu; kış aylarında yavaşlamış olan metabolizmanın baharın gelmesiyle birlikte bu değişime ayak uyduramamasından kaynaklanır.
Kişiye özel beslenme olmaksızın yapılan zayıflama diyetleri sadece zaman kaybettirir. Kişinin tüm analizleri göz önünde bulundurularak en doğru beslenme modelini belirleyip kişinin daha enerji ve daha fit bir görünüme sahip olması sağlanır.
Ergenlik çağında büyüme hızlıdır. Bireyin sağlıklı büyüme ve gelişmesini sağlamak ve ileriki yaşamında sağlığını koruyacak alışkanlıkların kazandırılması açısından çocukluk çağından sonraki en önemli dönem ergenlik dönemdir.
Kilo koruma programları kilo vermekten daha önemli bir evredir. Bu nedenle zayıflamanın ardından istenilen ağırlığa ulaşınca o ağırlıkta nasıl kalınacağı, nasıl yöntem izleneceği yani kilonun nasıl korunacağı kilo verme programından daha önemlidir.
Havalar ısındı, yaz geldi; yazlıklarımız, renkli kıyafetlerimiz yavaş yavaş dolaplarımızı dolduruyor. Hemen hemen hepimiz bir şekilde diyetteyiz kendimizce ama uygulamaya çalıştığımız diyet ne kadar doğru? Hangi besinleri tüketmeliyiz ve ne kadar?
Her zaman görmezden geldiğimiz, neredeyse tüm hastalıkların altında yatan beklide çağımızın en büyük hastalık etmeni stres! Stres, kişinin kendini tehdit veya baskı altında algıladığında verdiği fiziksel, duygusal, zihinsel ve davranışsal tepkilerin hepsidir.
Adolesan dönemi bebeklikten sonra en hızlı büyümenin olduğu dönemdir. Bu dönemde kızların 11 – 15 , erkeklerin 13 – 16 yaşlarında büyümeleri maksimum seviyeye ulaşır. Ergenlik boyunca kızlar 10 – 20 cm, erkekler 20 – 30 cm uzarlar.
Yaşamın ilk yılı büyüme ve gelişmenin en hızlı olduğu dönemdir. Bu dönemdeki yetersiz beslenme, çocukluk döneminde boy kısalığına, zihinsel işlev bozukluklarına neden olurken, erişkin dönemde hipertansiyon ve diyabet riskini arttırmaktadır.
Beslenme programlarında 3 ana 3 ara öğün veya şok diyet gibi klişeler herkesin yapısına uymayabilir. Kişinin yaşı, boyu, cinsiyeti, fiziksel aktivitesine göre alması gereken enerji hesaplanarak kişiye özel menü planlaması sağlıklı beslenme kliniğimizde yapılmaktadır.
Menü: Toplu beslenme sistemlerinde sunulan yemeklerin listesidir. Yemek planlama; beslenme bilgilerini uygulayacak bireylerin veya grubun günlük besin gereksinmesini karşılayacak şekilde yemeklerin belirlenmesidir.
Galata Tıp Merkezi

info@galatatip.com.tr

En Üst .