7 Maddede Yaza Hazırlık

7 Maddede Yaza Hazırlık

1- Güne 1 -2 bardak su içerek başlayın

Sabah uyandığınızda su içmenin 90 dakika içinde metabolizmayı %24 hızlandırdığı yapılan çalışmalarda kanıtlanmıştır. Güne su ile başlayarak metabolizma hızlanmasına yardımcı olurken aynı zamanda sindirim sisteminizin daha iyi çalışmasına destek olacaktır.

2- Güne mutlaka kahvaltı yaparak devam edin

Sabahları zaman sorunu yaşıyor ve kahvaltı yapacak vakit bulamıyorsanız, önceden hazırlanmış sağlıklı bir seçenek en ideali olacaktır.Böyle durumlarda akşamdan peynirli bir sandviç yapabilir veya bir bardak sütle meyve, bir küçük avuç kuruyemiş tercih edebilirsiniz. Yulaf gibi yüksek lif içeriği olan besini süt veya yoğurt ve meyve iletercih ederek değişik ve bir o kadar da sağlıklı, pratik bir alternatifi kullanabilirsiniz. Kahvaltı olarak gofret, kek, kurabiye, çikolata ve şeker ilaveli kahvaltılık gevrek, poğaça yiyenler, kan şekerinde dalgalanmalar yaşayacağı için 1 - 2 saat içinde tekrar acıkacak ve enerji  düşüklüğü ve gün içerisinde şekerli ürün tüketmeye eğilim yaşayacaktır. Güne zinde ve tatlı krizleri olmadan devam edebilmek için sağlıklı içeriklerin olduğu kahvaltının olması önemlidir.

3- Salata-mevsim yeşillikleri her öğününüzde masanızı renklendirsin

Sebze ve yeşilliklerle dolu salatalar hem daha az kalori içeriyor hem de vücuda lif ve su girmesini sağlıyor. Ancak bazen kilo vermek için yenilen salatalar, kiloya yol açabiliyor. Nasıl mı? Salatayı daha çekici kılmak için ilave edilen kalori yönünden zengin soslar nedeniyle...
Salata hazırlarken koyu yapraklı malzemelere ağırlık vermeniz ve yağlı soslar yerine peynir, avokado, kuru meyveler ve tahıllar (kinoa, mercimek, karabuğday) eklemenizde fayda var. Öte yandan zeytinyağının her tatlı kaşığında 45 kalori bulunduğunu unutmayın! Salatalarınızda kullanılacak zeytinyağının 1-2 tatlı kaşığını geçmemesi kilo kontrolünüz açısından önem taşımaktadır.

4- Ana öğünleriniz ve ara öğünleriniz düzenli olsun

Kilo vermek için kendinizi aç bırakmanız çözüm değildir. Bilakis siz aç kaldıkça metabolizma hızınız yavaşlar. Bu durum, daha sonra kilo alma riskini doğurur. Öğünleri atlamayın ve  ara öğünleri ihmal etmeyin. Ara öğünlerinizi planlı kontrollü yaparak bir sonraki ana öğünde aşırı yemekten kurtulabilirsiniz.

5- Su içmeyi unutmayın

Sıcak havalar suyu hatırlatsa da suyu her daim tüketiminin önemi sağlık açısından büyüktür. Su, vücudun en çok gereksinim duyduğu besin öğesidir. Vücut suyunun yüzde 10’unu kaybedersek yaşamımız tehlikeye giriyor. Susama hissi oluştuğundaysa yüzde 1’lik susuzluk başlamıştır demektir. Su içmek için susamayı beklemeyin. Gün içerisinde kilogram başına 30-40 ml su tüketmeye özen gösteriniz. Basit bir hesaplama ile 60 kg bir birey ortalama 1800 ml – 2400 ml gün içerisinde su tüketmelidir.

6- Fiziksel Aktivite Şart!

Hareket etmek, vücut için yemek ve su kadar değerli. Egzersiz, hem yediklerinizin sindirilmesine hem de yağ yıkımına yardımcı oluyor. Ayrıca düzenli egzersiz sırasında kişiye mutluluk hissi veren endorfin hormonu salgılanıyor. Haftada en az 3-4 gün kendi göğüs hızınızı duyacak kadar yürüyüş yapmanız bile diyette istediğiniz sonucu alabilmeniz için faydalı olacaktır.

7- Sağlık Muayenesini İhmal Etmeyin!

Kilo sorunu yaşamanızın nedeni sadece aldığınız kaloriyle harcadığınız kalori arasındaki denge olmayabilir. Metabolizma hızı, hormonlar ve iyi çalışmayan bezler de kilo sebebi olabilir. Endokrinoloji ve metabolizma uzmanıyla görüşüp kilo vermeye engel herhangi bir sorununuz bulunup bulunmadığına emin olun. Özellikle tiroid, insülin hormonu, vitamin D düzeyi yapılacak tahlillere göre hekimler tarafından değerlendirilmelidir.


Sizi Arayalım


Yılbaşı gecesinde abartılı yiyecek ve içecek tüketiminde bulunduysak neler yapabiliriz?
Kilo artışı ve aniden soğuyan havaları beraberinde getiren kış mevsiminde nasıl besleneceğinizi biliyor musunuz ?
Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet uzmanı Hatice Marangoz Ramazan ayının ardından karşılayacağımız bayramı sağlıklı tercihler yaparak geçirmenizin sağlığınız üzerindeki önemini vurguladı
Diyetisyenimiz Hatice Marangoz'dan yaza nasıl hazırlanmamız gerektiği ile ilgili bir birinden önemli 7 bilgi
Sağlığa olan pek çok faydası nedeniyle su içmenin önemli olduğu her zaman söylenir, ancak bunu ne zaman ve nasıl yapmanız gerektiğini biliyor musunuz?
Yaz ayları yaklaşırken ilk akla gelen şeylerden biri fazla kilolardan kurtulmak oluyor. Ancak kilo verme telaşıyla yapılan yanlış diyetler hem kalıcı bir çözüm vermez hem de ciddi sağlık sorunlarını beraberinde getirebilir.
Kefir, kökeni Kafkaslara dayanan ve ilk kez Türkler tarafından yapılan bir süt grubu içeceği olarak biliniyor. Sütte laktik asit ve etil alkol fermantasyonu gerçekleşmesiyle oluşan kefir, zengin içeriğinden ve bağışıklıktan, hücre yenilenmesine,
Bağışıklık sisteminizi beslenmenizde yapacağınız değişikliklerle güçlendirin. Bağışıklık sistemi, vücudu hastalıklara karşı koruyan, patojen (bakteri, virüs vb.) ve tümör hücrelerini tanıyıp onları yok eden işleyişlerin tümüdür.
Okul çağı çocukları denilen dönem 6–10 yaş arasıdır. Bu yaş grubu çocuklarda da sağlıklı beslenme ilkeleri esas alınır. Yetişkinler sağlıklı besinleri diyetlerine daha kolay eklerken bu dönemdeki çocuklara sağlıklı besinleri kabul ettirmek zordur.
Gemi adamları oruç tutarken meyve tüketimini kesinlikle atlamamaları gerekmektedir. Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğün tamamlanmalı ve sahur öğünü atlanmamalı.
Galata Tıp Merkezi olarak beslenmenin anne karnından başlayarak yaşam boyu devam ettiğini biliyoruz. Bu yüzden yaşam kalitenizin devamlılığına katkı sağlamak başlıca hedefimizdir. Bu yönde uzman kadromuz çalışmalarıyla size yardımcı olmaya hazırdır.
Hamilelik sonrasında anneler, sağlıklı kilo vermek için yeterli sıvı tüketimine ve yeterli uykuya dikkat edilmesinin yanı sıra düzenli aralıklarla fiziksel aktivitelerini aksatmamaları gerekmektedir. Ayrıca stresten de uzak durmaları önerilmektedir.
Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan Ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerekir. Dikkat edilmesi gereken en önemli şey ise sıvı tüketimidir.
Galata Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Kliniği olarak yaz aylarına yaklaşırken bu aylarda ‘Beslenmemizde nelere dikkat etmeliyiz? Hangi besinlerden uzak durmalıyız? Öğünlerimizi nasıl planlamalıyız?’ gibi merak edilen soruları sizler için yanıtladık.
Galata Tıp Merkezi olarak danışanlarımızın gebelik sürecini en iyi şekilde geçirmelerini ve hem gebelikte hem de gebelik sonrasında yeterli ve dengeli beslenmelerini sağlayıp, beslenmeyle ilgili her hangi bir sağlık sorunun oluşmamasına yardımcı oluyoruz.
İnsanın, sağlıklı büyüme ve gelişmesi, sağlıklı ve üretken olarak hayat kalitesini artırması için besin öğelerinin her birinden günlük ne kadar alınması gerektiği belirlenmiştir.Bu öğelerin birinin eksikliği veya fazlalığı durumunda büyüme engellenir.
Mevsim geçiş dönemlerinde değişen hava şartları insan sağlığını ve hayat temposunu etkilemektedir. Bahar yorgunluğu; kış aylarında yavaşlamış olan metabolizmanın baharın gelmesiyle birlikte bu değişime ayak uyduramamasından kaynaklanır.
Kişiye özel beslenme olmaksızın yapılan zayıflama diyetleri sadece zaman kaybettirir. Kişinin tüm analizleri göz önünde bulundurularak en doğru beslenme modelini belirleyip kişinin daha enerji ve daha fit bir görünüme sahip olması sağlanır.
Galata Tıp Merkezi

info@galatatip.com.tr

En Üst .